הבורסה לניירות ערך. ארכיון
הבורסה לניירות ערך. ארכיוןצילום: פלאש 90

השווקים הכלכליים ממשיכים להתאושש ממשבר הקורונה והמטבע הישראלי - השקל - מתחזק מאוד מול הדולר אבל נחלש מול האירו.

דודי רזניק, אסטרטג בלאומי שוקי הון מסביר לערוץ 7 כי "השקל מתחזק בעיקר מול הדולר, דבר שנובע יותר מחולשת הדולר בעולם. במסחר של השקל מול האירו דווקא המטבע הישראלי נחלש. מול הדולר השקל כבר קרוב לרמה שהיה לפני המשבר וזה מצביע על העובדה שהכלכלה בישראל, עם כל הבעיות של הקורונה, הגיבה באופן לא רע ביחס לעולם".

הוא מתייחס גם לזינוק במחירי הנפט בעולם לאחר תחילת החזרה לשגרה. "מחירי הנפט עשו קפיצת מדרגה מאוד משמעותית מהשפל בסוף מרץ ותחילת אפריל והכפילו את עצמם. זה קרה קודם כל בעקבות היציאה מהסגרים והעלייה בנפח התובלה הימי והאווירי והמגמה תימשך בתקופה הקרובה. מצד שני, המפיקות הגדולות של הנפט בעולם – סעודיה, רוסיה וארה"ב – הורידו תפוקות כדי לייצב את המחיר והדבר הביא לעלייה משמעותית במחירים. הדבר הזה גורם גם לציפייה לעלייה באינפלציה בחודשים הקרובים".

רזניק נשאל לגבי מצב הבורסות בעולם שמגיבות נכון לעכשיו בעליות שערים, למרות שהנגיף עוד נמצא באוויר וקיים חשש להתפרצות נוספת.

"אני חושב שהבורסות בעיקר מגלמות את הציפייה לטווח הבינוני שנלמד לחיות עם הנגיף - באמצעות מציאת תרופה או חיסון. לטווח הקצר יותר כלכלות יצטרכו להשתנות בצורה כזו או אחרת. הבורסות לא מניחות שנחזור למצב של סגרים משמעותיים כפי שחזינו בהם בחודשים מרץ ואפריל. הבורסות גם נהנות ממה שעושים הבנקים המרכזיים בעולם שמזרימים כסף לשווקים כדי לייצר רמת נזילות גבוהה. המהלך הזה מחלחל לשוקי ההון בעולם ואנחנו רואים עליות שערים משמעותיות, מה שהוביל את המדדים בארה"ב להיסחר קרוב לשיא שלהם טרום המשבר. זה משהו שהיה נראה דמיוני לפני כמה חודשים והפך למציאות".