הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ שיגר מכתב אל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, בבקשה לקבל אישור להתקנת תקנות שיאפשרו את הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן, רבה הראשי של ירושלים.

״הרב שטרן פעל באומץ ובנחישות לביעור תופעות פסולות במערך הכשרות בירושלים", פירט פרץ במכתבו. ''באומץ ובנחישות עמד על משמר הכשרות בירושלים והביא לשיפור משמעותי בפעילותו התקינה של מערך הכשרות. במישור הציבורי, פעל הרב שטרן כל העת לשיכוך מתחים ולתיקון עיוותים, והשמיע את קולו – קול אמיץ ומוסרי (ולצערנו, לא תמיד שגרתי במערכות הרבנות) ברמה״.

עוד הוסיף הרב פרץ, ״כידוע לכם היטב, צורכי הדת בעיר ירושלים, עיר הבירה והגדולה שבערי ישראל, אינם דומים לשום עיר אחרת בישראל. בעיר מצויים מאות רבות של מפעלים, בתי מלון, אולמות שמחה, בתי אוכל ומסעדות שעומדות תחת השגחת הרבנות המקומית.

''הרבנות המקומית אחראית על רישומם לנישואין של אלפי זוגות מדי שנה. וטרם דיברנו במערכת המקוואות ובתי העלמין, בתי הכנסת ובתי המדרש, שהרב הראשי לירושלים מהווה עבורם הן מקור סמכות הן מורה דרך הלכתי, מוסרי ורוחני״.

השר כתב כי ״אלמלא העיכוב שנגרם כתוצאה ממערכת הבחירות האחרונה, הייתה התקנה שהוכנה בעניין זה – תקנה שהייתה מוסכמת על הכל והובאה לפני השר לחתימה – נכנסת לתוקפה זה כבר, והרב שטרן היה ממשיך כיום הזה – מכוח תקנה זו – לכהן בתפקידו.

''על כל אלה הנכם מתבקשים לאשר לשר הדתות לפעול ברוח הדברים דלעיל, ולפעול לאלתר להתקנת תקנות שיבטיחו את החלת "עקרון הרציפות" גם על כהונת הרב הראשי האשכנזי לירושלים״, כך הרב פרץ.