טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהוצילום: קובי גדעון, לע"מ

על פי סקר מיוחד, שערך מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, עבור התוכנית 'שבע תשע' ב־103fm, קרוב לשליש מהנשאלים מתנגדים באופן גורף לסיפוח חלקים ביו"ש ובבקעת הירדן.

27 אחוזים מהנשאלים אמנם בעד סיפוח או החלת ריבונות באזורים האלה, אבל לא מעוניינים כי זו תקרה כחלק מיישום עסקת המאה של טראמפ, המאפשרת הקמת מדינה פלסטינית והכנסת יישובים יהודיים למובלעות. 9 אחוזים נוספים מהנשאלים תומכים בסיפוח או החלת ריבונות - אך בבקעת הירדן, ותו לא.

למעשה, בניכוי הפלחים שצוינו כאן ואלה שלא ידעו כיצד להשיב, רק 15 אחוזים מכלל המשיבים לסקר תומכים באופן מלא בתוכנית ההיסטורית, שיישומה אמור לצאת אל הפועל בעוד כשלושה שבועות.

מבין מצביעי הליכוד נרשמת תמונה מעט יותר תומכת בתוכנית טראמפ: כרבע מאלה שהעידו על עצמם כמצביעי המפלגה השיבו כי הם בעד יישום התוכנית. מנגד, 38 אחוזים מתנגדים לו אף שהם בעד סיפוח. אגב, רוב שמתנגד לסיפוח באופן גורף נמצא רק בקרב מצביעי הרשימה המשותפת (83%) והעבודה־גשר־מרצ (60%).

נתונים דומים הוצגו אמש בסקר שערכה חברת מדגם עבור 'חדשות 12'. מהסקר עולה כי מיעוט זניח, 4 אחוזים בלבד מהציבור הישראלי מתעניינים בתוכנית הסיפוח. כך או כך, במבחן המנדטים רושם הליכוד 40 מושבים בכנסת לו הבחירות היו מתקיימות היום - נתון דומה לזה שהוצג בסקר 103fm בסוף מאי. מסקר 'חדשות 12' עולה כי גוש הימין־חרדים היה מונה כיום 64 מנדטים - זאת לעומת 47 מנדטים לגוש המרכז־שמאל יחד עם הרשימה המשותפת.