הנגבי בבנימין
הנגבי בבנימיןצילום: דוברות בנימין

השר צחי הנגבי הגיע הבוקר לסיור ופגישת עבודה במועצה האזורית בנימין כאורחו של ראש המועצה ישראל גנץ.

הסיור החל במערב בנימין בחווה החקלאית "שדה אפרים" והסתיים באזור התעשייה שער בנימין במזרח.

בפגישת העבודה שהתקיימה ביישוב עפרה, קיבל השר סקירה מקיפה על תיק ההתיישבות אותו יקבל בעוד כחודשיים. הנהלת המועצה הציגה בפני הנגבי את האתגרים המרכזיים ואת הפעולות שכשר הוא יוכל לבצע בעתיד במשרד.

מנכ"ל המועצה יהודה אליהו וגזבר המועצה יהודה אליהו הדגישו את סוגיית הקרקעות שעל המדינה לפתור כדי שההתיישבות תוכל להתנהל בלי חסמים שפוגעים לבסוף בזכויות אזרח ופוגעים באופק התיכנוני בכל ההיבטים. השר הודה לצוות המועצה על הסקירה ואמר כי הוא בחר בתיק ההתיישבות כאידאולוגיה והוא מתכוון לפעול בנושא לעומק כדי להשפיע ולקדם מדיניות.

תכנית המאה של טראמפ עמדה במרכז הביקור. השר ביקר בתצפית היישוב חרשה הצופה אל גוש דן, ולאחר מכן הגיע ליישוב עטרת שם נפגש השר עם נציגי היישוב שביקשו ממנו לשמור על היישוב ועל האזור כולו. "המקום הזה בתנופת התפתחות ואסור ששום תכנית מדינית תעצור או תקפיא אותו" אמר ישראל גנץ להנגבי.

עוד אמר ראש המועצה כי "המצב כרגע מדאיג מאד. לפני כמה חודשים בוושינגטון התכנית היתה תכנית לריבונות, אבל היא עברה שינויים דרמטיים וכעת היא מעלה חשש כבד לכך שהריבונות היא שרטוט גבול בדרך להסכמה עקרונית להקמת מדינה פלסטינית שתבתר את ההתיישבות ותבטל את אחיזתנו ביהודה ושומרון".

הביקור המשיך למכינה בעלי שם שוחח השר עם הרב אלי סדן וביקר בבית המדרש של הישיבה.

הסיור נחתם בשער בנימין במפגש עם שאר ראשי הרשויות ביהודה ושומרון המתנגדים להקמת מדינה פלסטינית במסגרת תוכנית טראמפ: ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי וראש מנהלת היישוב היהודי בחברון הרב הלל הורוביץ.

השר צחי הנגבי המשמש כיום שר במשרד ראש הממשלה ומיועד לתיק ההתיישבות אמר: "פתחתי הבוקר בבנימין סדרת סיורי הכנה לקראת כניסתי למשרד ההתיישבות, כאורח ראש המועצה ישראל גנץ. התרשמתי כתמיד ממסירותם ומרוחם האיתנה של המתיישבים שפגשתי בשדה אפרים, חרשה, עטרת, עלי ועפרה. הממשלה תוסיף לחזק ולהעצים את מפעל ההתיישבות!"