לוזון. נקם בקבוצתו לשעבר
לוזון. נקם בקבוצתו לשעברצילום: פלאש 90

העולם שייך לצעירים. שמונה פעמים נפגשו הפועל ת"א ומכבי פתח תקווה במסגרת גביע המדינה בכדורגל, פעמיים היה זה בשלב חצי הגמר ופעם אחת זה גם נגמר בזכיה בגביע עבור זו שניצחה - כשהייתה זו מכבי פתח תקווה עם ניצחון 0:1 קטן בחצי הגמר ב-1952 בדרך לזכיה השניה והאחרונה שלה בגביע הנכסף.

כמו במשחק האחרון ביניהן בגביע לפני שלוש שנים, גם הערב (שלישי) הייתה זו פתח תקווה שניצחה ובדיוק באותה התוצאה עם 2:0 מרשים ובטוח.

למעשה, המשחק הערב היה נקמה ספורטיבית של כל אחד על כר הדשא - החל מהקבוצה עצמה של פתח תקווה שירדה אל ליגת המשנה, הליגה הלאומית בעונה שעברה לאחר שהפסידה במחזור האחרון להפועל תל אביב, דרך המאמן גיא לוזון שפוטר מהפועל לפני מספר שנים בבושת פנים, ועד אור אינברום שפתח את העונה בהפועל ונבעט ממנה היישר לליגה הלאומית.

פתח תקווה שקרובה גם להבטיח את העפלתה חזרה אל ליגת העל בכדורגל, פתחה את המשחק בסערה כשכבר בדקה החמישית עלתה ליתרון לאחר טעות בהגנת התל אביבים מליגת העל ובעיטת עונשין מ-11 מטרים מוצלחת.

פתח תקווה אמנם המשיכה לסכן את שערה של הפועל אך גם הצליחה להימנע במזל גדול עבורה מבעיטת עונשין לחובה, לאחר שמערכת הVAR התערבה לטובתה.

בדקה ה-50 הצליחה פתח תקווה לתרגם את השליטה במשחק בשביל להכפיל את התוצאה ואור אינברום, ששיחק בהפועל ת"א עוד בתחילת העונה הנוכחית, נקם בה עם השער שקבע - פתח תקווה מעפילה לגמר חמישי בתולדותיה והראשון מאז 2001.

הפועל שרבים התלהבו משילובם של השחקנים הצעירים במדיה, מפסידה לקבוצה צעירה אף יותר מהם וכזו שעוד תדבר חזק בצמרת ליגת העל בכדורגל בשנים הקרובות ובינתיים זו הופכת לקבוצה התשיעית אי פעם שמגיעה לגמר מליגת המשנה.

האחרונה שעשתה זאת והניפה גביע הייתה הפועל רמת גן ב-2003, פתח תקווה תצליח לשחזר זאת?