לונדון
לונדוןצילום: רויטרס

אליס קאטר, צעירה בת 24 שלקחה חלק בתחרות היופי "מיס היטלר" המאורגנת על ידי ארגון ניאו נאצי בו חברים מעריציו של הצורר הנאצי, נידונה לעונש מאסר בבריטניה יחד עם שלושה מחבריה שהואשמו בחברות בארגון ימין קיצוני שהוצא מחוץ לחוק והוגדר כ"ארגון טרור" בבריטניה.

קאטר, יחד עם בן זוגה מארק ג'ונס בן ה-25 ושני חבריהם – גארי ג'ק בן 24 וקונור סקותרן בן ה-19, הורשעו בבית המשפט במחוז ווסט מידלנדס בחודש מרץ באחרון בחברות בארגון "הפעולה הלאומית" שהוקם בשנת 2013 ודוגל באידיאולוגיה הנאצית והאדרת היטלר והשואה.

ארגון "הפעולה הלאומית" הפך לקבוצת הימין הקיצוני הראשונה שהוצאה אל מחוץ לחוק על פי חוקי הטרור של בריטניה בדצמבר 2016, וזוהי עבירה פלילית להיות חבר בארגון, שתואר על ידי משרד הפנים במדינה כ"גזעני, אנטישמי והומופובי".

על פי כתב האישום, הארבעה הפכו לחברים בקבוצה הניאו-נאצית ונפגשו באופן קבוע כדי לשתף את האידיאולוגיה הקיצונית שלהם ולהשתתף בהפגנות. כאשר הארגון הוצא מחוץ לחוק, נכתב בכתב האישום כי חברי הארגון המשיכו לקיים ישיבות חשאיות כדי לדון בשאיפותיהן למלחמת גזע, גייסו צעירים לקבוצה, ושיתפו תמונות "מזעזעות במיוחד" המלגלגות על השואה ומפארות את היטלר.

קאטר נידונה ביום שלישי למאסר של שלוש שנים, בעוד בן זוגה ג'ונס נידון למאסר של חמש שנים. גארי ג'ק נידון לעונש של 4.5 שנים והמורשע הרביעי סקותרן לשנה וחצי. חבר אחר בארגון, דניאל וורד בן ה-29, נידון בחודש יולי האחרון לעונש מאסר של 3 שנים בפועל.