גלית גוטמן
גלית גוטמןצילום: Yossi Zamir/Flash90

הדוגמנית ואשת התקשורת גלית גוטמן החליטה לעשות מעשה בעקבות משבר הקורונה ויצאה במיזם אופנתי מיוחד שיעזור למעצבי האופנה הישראלים.

כידוע, הקורונה הגיעה לארץ ואיתה שלל הגבלות ואיסורים. חנויות ומרכזי קניות נסגרו ושבוע האופנה, אירוע הדגל של האופנה הישראלית, בוטל. כמו כן, עשרות מעצבים ישראלים נפגעו מהמצב ונקלעו לקשיים.

במסגרת הפרויקט, גוטמן ארגנה הפקת אופנה ביתית והצטלמה עבור 22 מעצבי אופנה ישראלים. כל מעצב שלח כמה פריטי לבוש שאיתם הצטלמה וכך יצרה לו תוכן שאיתו יוכל לעבוד במהלך תקופת הקורונה.

בנוסף, את פריטי הלבוש שנשלחו אליה היא מתכננת למכור ואת ההכנסות תתרום לצדקה לקרן "שפינצי מור" שתומכת בנשים חד הוריות.

על המיזם ניצח מפיק האופנה מוטי רייפ, שיצר קשר עם כל המעצבים. שירה ואמה גוטמן, בנותיה של גלית, הפיקו. לילך אופק ואסף באבו איפרו, עיצבו שיער אסי שדה ולירז אגם, אור אורן צילמה וקרן סעד עיבדה את התמונות.

"ידעתי שאני נכנסת לימי צילום קשים ועמוסים שצריך לצלם 30 דגמים ביום, אבל זאת הייתה הפקה ביתית, עם המשפחה, מוטי שהוא החבר הכי טוב שלי היה איתנו והבנות שלי אז הייתה אווירה משפחתית וכיפית", אמרה גוטמן ל'את'.

היא הוסיפה, "וגם מבחינת שאר הצוות, אור אורן צילמה, לילך אופק ואסף באבו איפרו, אסי שדה ולירז אגם עשו שיער וקרן סעד עיבדה את התמונות. כולם כמובן נרתמו למטרה ועבדו בהתנדבות. הייתה הרגשה של הירתמות שכולנו עובדים למען מטרה טובה. אז למרות הקושי הבנתי שאני עושה משהו חשוב למישהו אחר".

"כל הדבר הזה נולד בשביל לחזק קנייה של כחול לבן ואת המעצבים שגם ככה במצב לא מי יודע מה", אמרה, ובנוסף "לשמור את הכסף שלנו כאן ולהניע את הכלכלה. צריך לדאוג להחזיק מה שהוא שלנו".

כדי שגם אנחנו נוכל להירתם למאמץ, ריכזתי לכן כמה לוקים צנועים נוטפי סטייל:

שמלת צווארון לבנה של CB Fashion עם קשירה במותן. מעולה לכל מי שרוצה לשלב אלגנט במראה היומיומי.

שמלת משבצות שחורה של המעצב קדם ששון עם חגורה ששוברת את השמלה בצורה מעניינת אבל שומרת על רעיון המשבצות. בתמונה השנייה תראו שמלת קיץ קלילה עם צווארון ושרוולים קצרים בצבעי תכלת לבן שעומדים לכבוש את הקיץ.

אנחנו ממשיכות עם שמלה של המעצבת מיה נגרי בגזרת מידי עם שרוולים תפוחים. מתאימה במיוחד לכל מי שאוהבת את השמלות המאווררות ומוותרת על הגזרה הצמודה.

ואחרונה חביבה, שמלה אלגנטית ומיוחדת בצבעי זהב ושמנת של המותג Alembika. השמלה נתפרה מבד שיפון דק וכך, למרות שהשמלה ארוכה, היא מתאימה לימי הקיץ החמים.