האצטדיון בנתניה
האצטדיון בנתניהצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

אחרי שהפסידו על כר הדשא, בהפועל ת"א יוצאים להתקפה. אחרי שבוע של התקהלויות ואכיפה סלקטיבית בלבד של משטרת ישראל במשחקי הכדורגל השונים, בגינן יועמדו קבוצות הכדורגל של מכבי ת"א, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל תל אביב לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, נראה כי שוב עברו בכדורגל הישראלי על הנחיות משרד הבריאות ועל המתווה שגובש למען חזרת הענף לפעילות.

הפעם מי שנטען כי עברה על ההנחיות וההגבלות, היא לא אחרת מאשר ההתאחדות לכדורגל בכבודה ובעצמה.

היה זה אמש, במשחק חצי גמר גביע המדינה בכדורגל שהתקיים באצטדיון נתניה החדש, בין הפועל תל אביב למכבי פתח תקווה. על פי טענת המפסידה מת"א שהודחה על ידי הקבוצה מליגת המשנה, בהתאחדות לכדורגל הפלו אותם לרעה ואף עברו על הנחיות משרד הבריאות וההגבלות של התכנית שעליה עמלו בעצמם.

במכתב שהעבירו היום למנכ"ל ההתאחדות, רותם קמר, עם העתק ליו"ר ההתאחדות, אורן חסון, דרשו בהפועל ת"א לבדוק האם התאפשרה כניסה של אנשים מעבר לכמות המותרת במשחק חצי הגמר אמש.

במכתב שנשלח נכתב: "ברצוננו להסב את תשומת לבך למחדלים שהתרחשו אמש במשחק בין הפועל תל אביב למכבי פתח תקווה, שנערך באצטדיון בנתניה והיה תחת ניהולה ופיקוחה של ההתאחדות לכדורגל".

"מספר ימים לפני המשחק התבקשנו, כמו בכל משחק בתקופת הקורונה, להעביר רשימות מצומצמות של בעלי תפקידים שיורשו להיכנס לתחומי האצטדיון, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, בהן אפשרות לרשום עד 10 חברי הנהלה בלבד אשר יורשו להיכנס ליציע היהלום באצטדיון".

על פי טענות ראשי האדומים מת"א, "ביציע נכחו הרבה יותר אנשים מהכמות המותרת, רובם כמובן אוהדי מכבי פ"ת.

"למעשה, אם נפשט את טענתנו", נכתב במכתב, "למכבי פ"ת היה קהל במשחק הזה – ולהפועל תל אביב לא. אנו מביעים בפניך את אכזבתנו העמוקה ודורשים לבדוק מי אישר כמות כזו של קהל, במשחק שהוגדר כמשחק ללא קהל. בהחלטה אשר נוגדת את ההנחיות והמתווה שאושר ע"י משרד הבריאות".

בהפועל ת"א אמרו כי לא יכול להיות שהם יועמדו לדין בגין ההתקהלות האסורה של אוהדיהם באצטדיון בלומפילד לפני כשבוע, בעוד שהם עשו כל שאפשר בכדי שלא להתיר כניסתם של אנשים מעבר למגבלות ואילו ההתאחדות לכדורגל בכבודה ובעצמה פועלת בניגוד גמור לכך ולא נותנת על כך את הדעת.

"האם במקרה של מחדל לכאורה במשחקי הגביע, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל ישכיל להעמיד לדין גם את ההתאחדות לכדורגל? בתום בדיקת הנושא והמחדלים שהוזכרו, נבקש שהמסקנות יועברו אלינו".

לסיום אמרו בהפועל ת"א, כי הם מקווים שהדבר לא יביא להפסקת משחקי הכדורגל לאחר שרק אמש התרו שר הבריאות אדלשטיין ושר התרבות והספורט טרופר כי במידה של כניסת אוהדים למשחקים פעם נוספת והתקהלויות בניגוד למותר, יופסקו לאלתר משחקי הכדורגל ושלל אירועי הספורט. "אנו מצפים שמקרים כאלה לא יחזרו בעתיד ויתרה מכך, כולנו תקווה שבגלל המחדל הזה, הליגה לא תיפסק", כתבו במכתבם ראשי הפועל ת"א.