השרה מירי רגב
השרה מירי רגבצילום: ששון תירם

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, השיקה היום (יום רביעי) את האוטובוס המפרקי החשמלי הראשון בישראל.

האוטובוס יחל בקרוב בנסיעות ניסיון בירושלים ויופעל על ידי חברת אגד, המחזיקה כיום את צי האוטובוסים החשמליים הגדול בישראל. האוטובוס יפעל בקו 68 המחבר בין קמפוס גבעת רם לקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית.

השרה רגב אמרה בטקס ההשקה כי ירושלים היא סנונית ראשונה במהפכת החישמול של התחבורה הציבורית. "האוטובוס המפרקי החשמלי, אותו אנו חונכים היום לראשונה בישראל, מצטרף לרכבת החשמלית מירושלים שתגיע עד לתחנות תל אביב השלום וסבידור מרכז, ובקרוב אף צפונה מזה".

בדבריה, ציינה השרה את ההשקעה בחדשנות ובתחבורה חכמה שבה מהווה ישראל 'אור לגויים'. "האוטובוס החשמלי, המספק לנו נסיעה נעימה, שקטה ונטולת זיהום אוויר, מציע שדרוג ניכר בחוויית הנסיעה ויסייע לציבור לראות בתחבורה הציבורית אלטרנטיבה מועדפת לשימוש ברכב הפרטי המזהם ויוצר גודש ופקקי תנועה".

לדברי רגב, זהו נדבך חשוב בהפחתת הפקקים והגודש בכבישי ארצנו, "שינוי התנהגותי שיגרום לישראלים לרצות להשאיר את רכבם הפרטי בבית ולהתנייד באוטובוס, רכבת, מונית, באבל, תיק תק, ועוד אמצעים חדשניים שנחשוף בקרוב".

"זהו העתיד של ישראל, חד וחלק. אנחנו יכולים לסלול עוד כבישים, גשרים, מחלפים, אבל בלי שנצליח להדביק פערים של עשרות שנים, מול מדינות העולם המתקדמות נמצא את עצמנו עומדים בפקקי הענק, לידם הפקקים של היום ייראו לנו כאוטוסטרדות", דברי רגב.

השרה רגב התייחסה גם למצוקת הציבור ולדרישות להחזרת התחבורה הציבורית לפעילות מלאה, כולל הרכבות. היא ציינה כי משרד התחבורה ורכבת ישראל היו ערוכים להפעלת הרכבת מחדש כבר בתחילת השבוע, אך הגידול בנתוני התחלואה חייב עצירה זמנית של כל ההקלות במשק, לרבות פתיחת הרכבת.

רגב הבטיחה כי עד סוף השבוע תתבצע הערכת מצב, בתקווה כי ניתן יהיה לחזור לפעילות סדירה כבר בימים הקרובים. השרה רגב קראה לציבור להמשיך ולהקפיד על התנהגות זהירה וציות להנחיות משרד הבריאות, כדי לא לגרום לעיכובים נוספים בחזרה לשגרה.