שיחת הועידה של ריבלין ואשכנזי
שיחת הועידה של ריבלין ואשכנזיצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר החוץ גבי אשכנזי קיימו הערב (רביעי) שיחה עם מנהיגי קהילות יהודיות מרחבי ארה"ב באמצעות שיחת וידאו, על רקע המתרחש בארצות הברית וגל המחאה השוטף את הרחובות.

"אלה הם ימים בהם כולנו ניצבים בפני אתגרי נגיף הקורונה, ויותר מתמיד, חשוב שנעמיק את הקשרים בינינו. הגיע הזמן שנהיה שם אחד עבור השני," פתח הנשיא את שיחתו עם נציגי הקהילות ואמר, "בעודי נכנס לשנתי האחרונה כנשיא, אני מהרהר בימי הראשונים בתפקיד. אני אהיה כן. עברתי את המסע שלי להבנת הקהילה היהודית האמריקאית, על כל הזרמים השונים שלה. והיום, אני שמח שזכיתי להבין יותר לעומק את החיים היהודיים באמריקה."

הנשיא מנה את האתגרים העומדים בפנינו בתקופה הקרובה: מתן חינוך יהודי, כאשר בתי ספר ומחנות יהודיים סגורים; חיבור צעירים לישראל, כאשר תוכניות תגלית, מסע ותוכניות אחרות נעצרו והמאבק באנטישמיות הגואה על רקע המצב.

"עלינו לעמוד יחד במאבק בכל צורות האנטישמיות. עלינו לעמוד יחד במאבק בכל צורות הגזענות. אנטישמיות וגזענות הן שני צדדים של אותו מטבע, ועלינו להילחם בהן, כאשר יופיעו", הוסיף ריבלין.

לדבריו, "אנו נבנה גשרי הבנה חדשים וניתן ביטוי מעשי לערכינו של ערבות הדדית ואחדות, בקרב כל המשפחה היהודית. הקהילה היהודית האמריקאית עומדת במשך שנים רבות עם ישראל. היום, אנו כאן כדי לשמוע אתכם, ולראות כיצד אנו יכולים לעזור בכל דרך".

שר החוץ גבי אשכנזי הוסיף, "אני מודה לנשיא על היוזמה הברוכה לקיים את המפגש החשוב הזה. הערבות ההדדית בין מדינת ישראל לתפוצה היהודית היא ערך מרכזי עבור הדיפלומטים הישראלים בעולם ועבורי כשר החוץ. אני מצדיע למנהיגי יהדות ארה"ב על מנהיגותם והתמודדותם עם מגפת הקורונה. יש לנו שותפות גורל ועלינו לעבוד יחד ולעבור את המשבר".

בשיחה שנערכה בשיתוף משרד החוץ השתתפו מנכ"ל ועידת הנשיאים ויליאם דארוף, אריק פינגרהוט נשיא ומנכ"ל JFNA, הרב ריק ג'ייקובס נשיא URJ, קרן טייטלבאום נשיאה ומנכ"לית המרכז הרפואי סיני בשיקאגו, הרב ישראל קהאן דובר הקהילה היהודית במונסי, שרון בראוס רבת קהילת 'עיקר' לוס אנג'לס, ד״ר אניטה פרידמן מנכ''לית JFCS סן פרנסיסקו, לורן בלאזובסקי מנהלת בארגון "הלל" אטלנטה וטיילור גרגורי מנכ"ל JCRC סן פרנסיסקו