ביטוח לנהג צעיר
ביטוח לנהג צעירshutterstock

בתקופת הסגר בה נאלצנו להישאר בבתים בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, פחת השימוש שעשינו ברכב.

כמו בנושאים רבים אחרים – תקופת הקורונה גרמה לנו לשינוי מחשבתי בכל הקשור להרגלי הצריכה שלנו, ולימדה אותנו לחשוב ולתכנן טוב יותר את ההתנהגות הצרכנית שלנו.

ועכשיו עם החזרה לשגרה, עולה השאלה– למה בעצם שלא נמשיך לשלם על ביטוחי רכב רק על פי השימוש?

ביטוח רכב לנהגים צעירים של הפניקס מציע לכם בדיוק את זה – בטחו את נהג הרכב הצעיר ושלמו רק לפי הקילומטרים שהוא נוסע בפועל.

מהי תכנית "הפניקס צעיר"?

"הפניקס צעיר" היא תכנית ביטוח מהפכנית המיועדת לנהגים צעירים (בגילאים 17 עד 23) ומאפשרת להם לנהוג ברכב המשפחתי ללא צורך לכלול נהיגת נהג צעיר בפוליסת ההורים.

במקום לכלול מרכיב של "נהיגת נהג צעיר" בפוליסת הרכב המקורית שרכשו ההורים, מה שעלול לייקר משמעותית את הפרמיה של הפוליסה, ניתן לרכוש בנפרד לנהג הצעיר את תכנית "הפניקס צעיר", המכסה אך ורק את נהיגתו האישית, ומבוססת על כיסוי לפי כמות הנסועה בפועל של הנהג הצעיר.

ההפרדה של פוליסת הנהג הצעיר מפוליסת הרכב של ההורים מאפשרת חיסכון רב בעלויות הביטוח של המשפחה ושומרת על הפרמיה המקורית כפי שנקבעה בפוליסת הרכב של הורי הנהג הצעיר.

מה כוללת תכנית "הפניקס צעיר"?

התוכנית מבוססת על חבילת קילומטרים בסיסית בת 500 ק"מ הכוללת כיסוי מקיף לנהיגה בפועל של הנהג הצעיר.

כיצד זה עובד בפועל?

בכל פעם שהנהג הצעיר נוהג ברכב שהוגדר בפוליסה, מתבצעת הפעלה של הכיסוי הביטוחי של הפוליסה באמצעות אפליקציה ייעודית המותקנת במכשיר הטלפון הנייד החכם של הנהג הצעיר. עם סיום הנהיגה האפליקציה מסיימת את הכיסוי הביטוחי, עד להפעלה הבאה.

הפעלת וסיום הכיסוי מתבצעת באמצעות יחידת (OBD (On Board Diagnostics- יחידת אבחון המותקנת ברכב ומאפשרת תקשורת מהאפליקציה בטלפון הנייד של המבוטח אל וממערכות "הפניקס", לשם העברת הודעות המבוטח על תחילת נסיעה וסיומה.

בטלפונים מסוג "אנדרואיד" - התחלת הכיסוי הביטוחי והפסקתו נעשים באופן אוטומטי, ואילו בטלפונים מסוג "אייפון" – התחלת הכיסוי הביטוחי מופעלת ידנית (בקרוב תופעל באופן אוטומטי), והפסקתו נעשית באופן אוטומטי. (נדרשת הגדרה באפליקציה).

במידה ומסיבה כלשהי לא ניתן להודיע על תחילת או סיום נהיגה, עקב תקלה טכנית ברכיב ו/או באפליקציה יקבל המבוטח כיסוי זמני עד למועד סיום התקלה.

האם הנהג הצעיר יכול לנהוג בכל רכבי המשפחה?

פוליסת רכב אישית לנהג הצעיר מעניקה כיסוי לנהיגה בעד 4 רכבי משפחה כפי שיצוינו בפוליסה, ללא תוספת תשלום.

השימוש באפליקציה מאפשר להורים להיות בשליטה מלאה על הנהג הצעיר ומעניקה להם בקרה מלאה על הרגלי הנהיגה שלו, כולל תיעוד מלא של נסיעות הנהג הצעיר ומשלוח התראות בזמן אמת, אינדיקציה ועדכון בכל עת על יתרת הק"מ העומדת לזכות הנהג לניצול נהיגה בפועל ואינדיקציות מדויקות בנוגע לאירועי בטיחות ואירועים מכניים של הרכב.

מה עושים אם עברתי את שעות הנהיגה הכלולות בפוליסה?

לקראת תום המימוש של מלוא חבילת הק"מ על פי הפוליסה, תשלח המערכת התראות לנהג הצעיר ולהורה באמצעות האפליקציה, בדבר הסיום הקרוב של הכיסוי הביטוחי.

לאחר מימוש 500 הק"מ של חבילת הק"מ הבסיסית, הנהג הצעיר יוכל לרכוש חבילת ק"מ נוספת. "הפניקס צעיר" מציעה לרכישה חבילה בת 300 ק"מ, חבילה בת 600 ק"מ או חבילה בת 1,000 ק"מ. רכישת הקילומטרז' הנוסף תתבצע ע"י הנהג באופן ישיר למול מוקד השירות של הפניקס, (במידה ואושר מראש ע"י ההורים). לא מול המוקד אלא באמצעות האפליקציה (או של ההורה או של הילד במידה וקיבל הרשאה מראש על ידי ההורה)

ומה אם לא ניצלתי את כל השעות?

במידה והסתיימה שנת הפוליסה ונשארה יתרת ק"מ שלא מומשה ע"י הנהג הצעיר, היא תועבר באופן אוטומטי לזכות הנהג הצעיר בעת חידוש הפוליסה בשנת הביטוח העוקבת. לחילופין יוכל הצעיר לקבל לפי בקשתו, החזר כספי בגין היתרה שלא מומשה (בכפוף לפרמיית מינימום שנתית בסך 494 ₪).

מה לא כלול בפוליסת הביטוח הזו?

על מנת לרכוש פוליסת ביטוח נהג צעיר יש צורך שהרכב של ההורים בו עושה שימוש הנהג הצעיר יהיה מבוטח בביטוח מקיף + חובה "הפניקס".

הכיסוי הביטוחי שמעניקה תכנית "הפניקס צעיר" בתוקף אך ורק בעת הנהיגה של הנהג הצעיר ברכב. גניבה או נזקים אחרים שאירעו בעת חניית הרכב (לרבות בעת חניית ביניים) אינם מכוסים על פי פוליסה זו ויכוסו במסגרת פוליסת הרכב של ההורים, כך גם לגבי שירותים על פי כתבי השירות (גרירה, שמשות וכד').