נתניהו: אם הגידול בתחלואה יימשך ניאלץ להחזיר את ההגבלותלע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה במוקדים שונים ברחבי הארץ.

בפתח דבריו ברך נתניהו על החלטת נשיא ארה"ב טראמפ לאפשר הטלת עיצומים נגד בית הדין הפלילי הבין לאומי. ''בית הדין מבצע ציד מכשפות נגד ישראל וארה"ב'', אמר ראש הממשלה.

בנוגע להתמודדות עם הקורונה אמר נתניהו כי ישנם ״סימנים ראשונים שהכלכלה שלנו מתחילה לחזור לעצמה״.

ראש הממשלה הזהיר: ''אנחנו חוזרים למקום של העלייה התלולה בתחלואה, אם זה יימשך נהיה חייבים להחזיר את ההגבלות - וגם הכלכלה תיעצר".

נתניהו פנה לציבור הישראלי בבקשה להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, "אני מבקש מכם לשמור על ממ"י: מרחק, מסיכה וידיים".

גם שר האוצר ישראל כ"ץ מסר הצהרה שבמהלכה הודיע כי עובדים בני 67 ומעלה שלא חזרו לעבודה יקבלו מענק של חודש נוסף על סך 4,000 שקלים. ''מי שזכאי למס הכנסה שלילי - בחודש הבא ניתן לו את כל המענקים במשותף. זה כ-8,000 שקלים לאדם'', אמר.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין התייחס גם הוא לעלייה בתחלואה ואמר כי קיימת התרופפות בנוגע להנחיות הבריאות והמשק עלול להיסגר שוב.

''על כל אחת וכל אחד אחד לעמוד בשלושה דברים פשוטים: עטיית מסיכה, ריחוק של שני מטר והיגיינה. קיימת התרופפות בנושא ובלי משמעת של הציבור לא נוכל להמשיך עם משק פתוח", אמר אדלשטיין.

''כבר לפני כמה ימים ביקשתי להגביר את האכיפה, ויש לכך היענות מצד כולם. האכיפה צריכה להיעשות כלפי כולם. לאיש אין פטור מההנחיות, לא לידוענים ולא לאלפיון העליון. לאף אחד. הנגיף לא מבחין בין סלב או אדם מן הרחוב", הוסיף שר הבריאות.