משה בר סימן טוב
משה בר סימן טובצילום: Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, הגיב הערב (חמישי) לדיווחים ולפיהם המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו אישר למיליארדר טדי שגיא להיכנס לישראל ללא חובת בידוד, ובניגוד להנחיות שמוטלות על הציבור.

בראיון לחדשות 12 אמר בר סימן טוב "נעשה את הליך הבירור בצורה סדורה כפי שהשר ביקש. הכלי החשוב ביותר שיש לנו בניהול המגפה הוא אמון הציבור בקבלת ההחלטות".

הוא סירב לתקוף ישירות את התנהלות המשנה שלו, פרופ' איתמר גרוטו, "אי אפשר לקחת ממנו את החלק בהתנהלות במאבק במשבר נגיף הקורונה", ציין. "אנחנו צריכים להבטיח שהציבור מבין שהזכות לקבל העדפה באיזשהו דבר היא פתוחה לכולם".

"הדבר הראשון שצריך לומר זה שלאיתמר גרוטו יש זכויות רבות ולא צריך לקחת לו אותן - צריך להכיר בהן. בהחלטה של משרד הבריאות החלטנו לערוך בירור בעניין", אמר בר סימן טוב והוסיף: "כנראה את זה יצטרך לעשות מחליפי בתפקיד - לשמוע את הגרסה של גרוטו, לשמוע מה יש לו לומר - ולקבל את ההחלטות הנכונות".

בר סימן טוב התייחס לעלייה במספר החולים בנגיף הקורונה: "אסור לנו לנחש יותר מדי, אנחנו רואים מה קורה בעולם. במספר רב של מדינות היה מספר גדול של מתים. אני חושש שבעוד חודש-חודש וחצי אנחנו נראה מאסה של חולים קשים. שום דבר לא ילך בלי התנהגות נכונה".

משרד הבריאות החל לבצע 17 אלף בדיקות ביום, ולדברי בר סימן טוב "ישראל היום הרבה יותר ערוכה ממה שהייתה פעם. האם אנחנו יכולים להגיד שאת הבעיה פתרנו ואפשר להמשיך הלאה? התשובה היא לא. אנחנו צריכים להגביר את כושר הייצור של המעבדות, להכשיר אנשים ולקנות ציוד".