בית הדין הבינלאומי בהאג
בית הדין הבינלאומי בהאגReuters

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג תקף הלילה (שישי) את החלטת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להטיל עליו סנקציות.

בהודעה מטעם נשיא בית הדין נכתב כי מדובר ב"הסלמה" וב"ניסיון לא מקובל להתערב בשלטון החוק ובהליכים המשפטיים של בית הדין". עוד נכתב בהודעה כי "העיצומים חסרי התקדים מערערים את המאמץ המשותף להבטיח שמבצעים של מעשי זוועה המוניים יועמדו לדין". נשיא בית הדין אמר עוד כי המתקפה על בית הדין מייצגת מתקפה נגד האינטרסים של מי שנפגעו ממעשים כאלה.

כזכור, טראמפ הורה אתמול להטיל סנקציות על בית הדין בשל החקירה שהוא מנהל נגד הצבא האמריקני באפגניסטן וכן בשל מה שכונה "רדיפה פוליטית של ישראל". בהצהרת הבית הלבן נכתב כי למרות קריאות חוזרות ונשנות של ארצות הברית ובעלות בריתה, סירב בית הדין לבצע את הרפורמות הדרושות וממשיך לערוך חקירות המונעות ממניעים פוליטיים. עוד נכתב בהודעה כי וושינגטון מאמינה שיש שחיתות והתנהגות לא נאותה בדרגים הגבוהים ביותר של התביעה בבית הדין, המערערות את אמינות החקירה נגד חיילי ארצות הברית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את הנשיא טראמפ ואת מזכיר המדינה מייק פומפאו על כך ש"הפגינו מנהיגות אמיצה בהוראה להטיל עיצומים על בית הדין הפלילי הבינלאומי". נתניהו הוסיף כי "בית הדין הוא גוף מושחת ומוטה, המנהל ציד מכשפות כפייתי נגד ישראל, נגד ארצות הברית ונגד עוד דמוקרטיות המכבדות זכויות אדם".