הלל אריאל
הלל אריאלצילום: באדיבות המשפחה

ארגון שורת הדין הגיש תביעת פיצויי נזיקין בגובה 100 מיליון ₪ לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הרשות הפלסטינית, בשם משפחתה של הלל אריאל ז"ל, הנערה בת ה-13 שנרצחה בשנתה על ידי מחבל בקריית ארבע.

התביעה מתבססת על התשלומים שהרשות הפלשתינית מבצעת לידי המחבל, אשר לטענת התובעים, מטילה את האחריות ברצח, גם אם בדיעבד, על כתפי הרשות הפלשתינית.

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את התובעים אמרה כי "ביצוע תשלום עבור הרצח הוא אישור של הרצח, גם אם נעשה לאחריו. על פי החוק, יש באישור בדיעבד כדי לקבוע יחסי שליחות, דהיינו, שהרשות הפלשתינית שלחה את הנער הרוצח לבצע את מעשה הרצח. לטעתנו, הרשות הפלשתינית, זו שמשלמת, אחראית למעשה הרצח בגין התשלום הנ"ל. זוהי בהחלט תביעה תקדימית".

כזכור לפני כארבע שנים, חדר לבית משפחת אריאל בקריית ארבע, מוחמד טראיירה - מחבל פלסטיני בן 17 מחברון, ורצח את הלל בת ה-13 במיטתה בעת שישנה. מאז הרצח המטלטל ועד היום, מנהלים הוריה של הלל, רינה ועמיחי, מאבק משפטי חוצה מדינות נגד הרשות הפלסטינית מאחר והיא משלמת בכל חודש משכורת לרוצח ילדתם. המחבל שרצח את הלל, פרסם ימים בודדים טרם ביצע את הפיגוע, פוסטים בפייסבוק בהם שיבח פיגועים ומעשי טרור והצהיר על כוונותיו להיות שאהיד.

מאז הוא הפך לגיבור לאומי שהרשות הפלסטינית משבחת ומעודדת על ידי תשלום משכורות עתק חודשיות לו ולמשפחתו. לדוגמא, מחבל פלסטיני שנגזר עליו מאסר עולם, מקבל משכורת חודשית מדי הרשות הפלסטינית בסך 12,000 ₪. כעת מבקשת המשפחה מבית המשפט המחוזי בירושלים לעשות צדק ולגבות מחיר כבד מהרשות הפלסטינית שמעודדת טרור.

אמא של הלל, רינה אריאל, ביחד עם ארגון שורת הדין, מנהלים מאבקים משפטיים וכלכליים נגד טרור, והגישו בתחילת השנה תביעה לבית הדין הפלילי הבינלאומי שבהאג נגד ראשי הרשות הפלשתינית בגין הסתה לטרור.

דרשן-לייטנר הוסיפה "הגוף שמממן, מעודד ומסית לטרור יישא גם באחריות לתוצאות המעשים שלו. כסף הוא חמצן לטרור, גם אם הוא ניתן בדיעבד. במידה והתביעה תתקבל, יוכלו כל נפגעי הטרור לתבוע את הרשות הפלשתינית מבלי להוכיח קשר ישיר שלה לפיגוע, אלא אך ורק בהתבסס על התשלומים שהיא משלמת למחבלים ולמשפחותיהם. סוף סוף תשלם הרשות הפלשתינית על כל הפיגועים שהיא מממנת. זה לא יהיה בחוק הקיזוז שממילא לא מיושם או שנתון לגחמות שר בטחון זה או אחר. זה יהיה בפסק דין של בית משפט בישראל. פסק דין חלוט, שמחירו יהיה יקר מאוד".