מחזירים אור לעיניים של הציונות הדתית
מחזירים אור לעיניים של הציונות הדתיתצילום: האיחוד הלאומי

לאחר הסיור של סיעת ימינה עם תנועת רגבים בנושא ההשתלטות הבדואית בנגב המשיכה הנהגת מפלגת האיחוד הלאומי, יו"ר המפלגה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', חבר הכנסת אופיר סופר מנכ"ל המפלגה יהודה ולד ומנהל מחוז דרום דוד אביקר למפגשי שיח ביישובי הדרום.

הסיור נפתח באשקלון במפגש עם מנהלי בתי ספר בעיר בדיון על אתגרי החינוך וחיזוק הציונות הדתית בזירה העירונית והלאומית.

לאחר מכן נפגשו עם ראש ישיבת נווה דקלים שבאשדוד הרב דוד גבריאלי ועם מנכ"ל הישיבה. בפגישה שורטט מבט רוחב על פעילות הישיבה בעיר, החיבור לכלל תושבי העיר בכלל והציונות הדתית בפרט.

בהמשך נפגשו עם נשות אמונה ונחשפו לעשיית ההתנדבות האדירה בעיר ואתגרי הציונות הדתית בתחום המונציפאלי.

מאשדוד המשיכו לפגישת עבודה עם ראש מועצת שפיר אדיר נעמן וכן עם צוות תתמ"ד במרכז שפירא. בסיום נערך מפגש תושבים בישוב החדש באלומה שהולך ומתפתח.

התושבים סיפרו על צרכי ההתיישבות החדשה ועל החשיבות שהם רואים בחיזוק השייכות למפלגת הציונות הדתית.

מנכ"ל האיחוד הלאומי יהודה ולד סיכם את הסיור ואמר "כחלק ממהלך בניית מפלגת הציונות הדתית אנו ממשיכים במפגשים עם נציגים מונציפאלים, אנשי שטח ובני הציונות הדתית. מרגש לראות את הכוחות האנושיים האדירים של מפעלי החינוך, ההתיישבות והחסד שמאירים את הדרום כולו. הרצון לאחדות המחנה ולמפלגה ציונית דתית אחת עולה בכל מקום.

באנו כשליחי ציבור קודם כל להקשיב. משימתינו היא חיבור אמיתי מתוך נאמנות לדרך. חייבים להחזיר את האור לעיניים של הציונות הדתית".

דוד אביקר מנהל מחוז דרום של המפלגה אמר: "מדהים לראות כל פעם מחדש את הדמויות ואת המפעלים של הציונות הדתית בערים השונות. הציונות הדתית חולשת על כל כך הרבה מעגלים, זה הזמן להתאחד כולנו יחד סביב מפלגה אחת, נמשיך להסתובב ולחרוש את הארץ כדי לפגוש את כל עם ישראל בגובה העיניים להקשיב וללמוד מהם".