מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: אסתי דזיובוב/TPS

קרב איתנים באגודת ישראל: ביטאון 'המבשר' המזוהה עם סגן השר מאיר פרוש תוקף הבוקר (ו') בחריפות את התנהלות מפלגת אגודת ישראל כשהביקורת המרומזת מופנית כלפי יו"ר המפלגה השר יעקב ליצמן.

הרקע למאמר: הדחת ח"כ ישראל אייכלר, איש חסידות בעלז, מראשות הועדה לפניות הציבור ומכתב ההתנערות של כלל חברי אגודת ישראל מפנייתו החריפה של מאיר פרוש לשר יריב לוין בסוגיית חוק הגיוס ערב החתימה על ההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד.

לטענת פרוש, היעדר דיונים מהותיים בסוגיות קריטיות ופרסום מכתבים פוגעניים בחברי הסיעה - על ידי הסיעה עצמה - פוגעים במפלגה.

תחת הכותרת "כבודה של אגודת ישראל", טוען כותב המאמר כי המכתבים הפומביים שיצאו לאחרונה הפוגעים בקהילות חשובות, הם ההיפך הגמור ממשנתה הסדורה של אגו"י שהיא לאחד את כלל ישראל תחת דגל אחד, מתוך אהבה ואחוה.

במאמר מובהר כי אגודת ישראל חייבת להתנהל כדבוקה אחת שכן אין ביכולתו של אף מרכיב לקבל מנדט שלם.

"ההסדרים שנקבעו בתשל"ז בעקבות הבחירות באגו"י אינם מבטאים את תמונת המצב העכשווית. אין חסידות שיש לה מספיק קולות למנדט שלם, כוחה של כל סיעה נובע מתוך כוח הרבים. אגו"י אינה יכולה שלא להתחשב בעמדת יתר הקהילות".

"בעוד שנדרש באגו"י לחבר קהלים נעשה ההיפך מכך. אולי זו ההזדמנות כעת כשעובר החוק הנורווגי, לדאוג שקהילות שעדיין אין ח"כ משורותיהן ייכנסו לכנסת".

בתוך הדברים התייחס כותב המאמר להדחת אייכלר לטובת ח"כ טסלר, איש חסידות ויז'ניץ'. "לאחרונה יצא מכתב פומבי שאינו תורם לאחדות מטעם גורם רשמי באגו"י, שעסק בזהות יו"ר ועדת פניות הציבור ואנו תוהים האם לא היה מקום לקיים דיון פנימי מסודר והוגן על דרכי המינויים ולא בצורה מבזה".

כותב המאמר אף התייחס לסוגיית המכתב נגד פרוש. "האם המכתב נגד סגה"ש פרוש בנושא הגיוס שנכתב תוך פגיעה בעמדתם של מועצגה"ת ביטא את עמדת התנועה הכפופה למרנן ורבנן? האם היה במכתבים אלו ביטוי לדעתם של גדולי התורה? התשובה היא לא, ב־א' רבתי".

כותב המאמר אף עקץ את התנהלות יו"ר המפלגה השר ליצמן בכותבו כי בכל הנוגע לתפקידים, חברי הסיעה אינם סומכים על איש אלא מתנהלים באופן אישי מול הליכוד, ברומזו להתנהלות ליצמן סביב קבלת תיק השיכון.