חיסון
חיסוןצילום: ISTOCK

בעוד המירוץ ליצירת חיסון נגד נגיף הקורונה נמשך ברחבי העולם, צוות מדענים מציע לבדוק את האפשרות כי חיסון הניתן דרך הפה למחלת הפוליו עשוי להיות מועיל גם למניעת נגיף הקורונה.

צוות המדענים פירסם מאמר בכתב העת הרפואי Science בו כתבו כי ישנן עדויות רבות שחיסונים קיימים כמו החיסון נגד פוליו מגנים על ילדים מפני מגוון רחב של וירוסים ולכן כדאי לבדוק את יעילותם נגד הקורונה.

צוות המדענים כולל את קונסטנטין צ'ומאקוב, מומחה לחיסונים במנהל המזון והתרופות האמריקאי, את ד"ר רוברט גאלו - אחד המדענים שגילו את נגיף האיידס, ומספר מדענים אחרים. החיסון נגד פוליו, שהדביר את המחלה כמעט לחלוטין, ניתן דרך הפה ומכיל גרסה מוחלשת של נגיף הפוליו. המומחים טוענים כי יצור החיסון יהיה איטי יותר מאשר חיסונים מודרניים המשתמשים בחומר גנטי מנגיף מסויים, אולם יעניקו תגובה חיסונית חזקה וארוכת טווח יותר יותר.

"יש הגיון לפחות באפשרות לבדוק את החיסון לפוליו מסייע גם נגד הקורונה. אנו מציעים להשתמש בחיסון לפוליו הניתן דרך הפה למנוע את נגיף הקורונה. שני הנגיפים, הקורונה והפוליו, דומים מאוד מבחינת RNA שלהם.

לכן סביר מאוד להניח שהם יושפעו ממנגנוני חיסון נפוצים, במיוחד חיסון נגד פוליו שיוכל להעניק הגנה זמנית מפני נגיף הקורונה. גם הסיכון לסיבוכים כתוצאה מהחיסון נגד פוליו הוא נמוך ביותר", כתבו המדענים בכתב העת הרפואי. החיסון נגד פוליו כבר אינו זמין יותר בארה"ב, אך עדיין נמצא בשימוש במדינות שונות בעולם.