לאומי יהודי בליכוד
לאומי יהודי בליכודצילום: ללא קרדיט

לכבוד שרי הליכוד וחברי הכנסת, מתפקדי ליכוד וחברי מרכז, אנו מוצאים לנכון לשתף אתכם בעמדתנו בייחס לתוכנית טראמפ:

בפתח דברינו אנו רוצים להדגיש שתחושותינו היא שיש היום חלון הזדמנות היסטורי ממדרגה ראשנה. באמריקה ישנו ממשל אוהד ישראל גדול וידיד ההתיישבות. ממשל שהוכיח את אהדתו לישראל בהכרה בריבונות רמת הגולן, בהעברת השגרירות לירושלים ועוד.

במקביל ראש הממשלה נתניהו, במנהיגות יוצאת דופן, פיתח קשרים עמוקים וחיוביים עם הנשיא טראמפ והצוות הבכיר המקיף אותו, כך שישנה אוזן קשבת ושיתוף פעולה הדדי.

מהלך דברים זה הביא לתוכנית שיש בה הזדמנות גדולה להחלת ריבונות על חלקים משמעותיים מיהודה ושומרון. ובכך לראשנה להכיר בחבלי ארץ אהובים וקדושים אלו כישראל הריבונית. יש בכך קיום מצוות ישוב הארץ במעלתה הגבוהה ביותר. וצעד נוסף בהתגשמות הבטחת הנצח של בורא עולם "לך אתן את הארץ הזאת".

מאידך בתוכנית זו, לפי מה שידוע עתה, טמונים סיכונים גדולים שמעמידים בספק גדול את החיוב שבכל המהלך. אם לא יינתנו לבעיות קשות אלה פתרונות ברורים ומפורשים בגוף התוכנית, סבורים אנו שיצא שכרנו בהפסדנו, ובמצב זה יש להתנגד לתוכנית בצורה בהירה וחד משמעית.
הבעיות העיקריות הם:

א. הכרה במדינה פלסטינית. התחייבות ישראלית לגבולות קבע המבתרים את ארץ ישראל לחלקים או הכרה במדינה פלסטינית בליבה של ארץ ישראל תהיה בכייה לדורות. יהיה בכך, חלילה, נסיגה מוסרית ומדינית עמוקה של ממשלות נאמני ארץ ישראל מעמדות היסוד שלהן. רוב גדול של חברי הליכוד לדורותיו, בגבוי מוחלט של מרכז הליכוד מתנגד נחרצות לצעד כזה.

ב. הקפאה ישראלית ובנייה ערבית. במידה ובשבעים אחוז מהשטחים המשוחררים, תאסר בנייה ישראלית אך תתרחש בנייה ערבית, הרי שגם אם הערבים לא יסכימו לתנאים למדינה פלסטינית, הם יקימו אותה דה פקטו, בצורת עובדות בשטח.

כבר היום, למרבה הצער והאכזבה, לא נאכפים כמעט חוקי הבנייה על הפלסטינים אלא בעיקר על יהודים. מה יתרחש אם תוכנית זאת תצא אל הפועל, ללא מנגנון אכיפה מפורש ומסודר?! אם לא תהיה תגובה מיידית של הריסה לכל הפרת החוק של בנייה כזו, שתעוגן מפורשות בהסכם ותבוצע בפועל, הלא היא תשתולל באין מפריע, עם סיוע מסיבי של האיחוד האירופי. במצב דברים זה, ארץ ישראל תבותר לקרעים ותנותק מאיתנו חלילה, גם אם לא נחפוץ בכך.

ג. המובלעות הישראליות. במידה ואכן האמריקאים לוחצים לקבוע את גבולות הקבע של ישראל כבר בהסכם זה, ללא קשר לעמידה פלסטינית בתנאי התוכנית, הרי שאנו במו ידינו גוזרים כליה על 19 ישובים פורחים. והופכים אותם למובלעות בתנאי צמיחה ותנועה בלתי אפשריים.

ד. קביעת זמן ברור לאפשרות הסכמה ערבית לתוכנית ועמידתם בתנאי ההסכם בפועל. העקרון האמריקאי החדש והצודק שהסרבן יישא בתוצאת סרבנותו מצריכה לוח זמנים ברור הקובע שבמידה והערבים עומדים בסרבנותם לעמידה בתנאי התוכנית, הרי שאין לישראל התחייבות כל שהיא מולם. ממילא חזון המדינה הפלסטינית יתפוגג ויוחלף באוטונומיה אזרחית, או פתרון אחר. כמובן שצריך להדגיש בסעיף כזה בצורה חד משמעית, את הדרישה לעמידה בכל התנאים כמקשה אחת ולא עמידה חלקית.

במידה ואין פתרונות ברורים לסכנות חמורות אלו, וכדי לא לאבד, בכל אופן, את ההזדמנות הגדולה שיש עתה בידינו, אנו מצטרפים לקריאות להחיל ריבונות בשלב זה רק על בקעת הירדן, ואזור גוש אדומים, ברצף לירושלים, ללא הרחבה לישובים נוספים. ובכלל שטחי ארץ ישראל יישאר המצב כפי שהוא היום. כמובן עם אכיפה ברורה וחד משמעית על בנייה בלתי חוקית גם כשהיא מתרחשת מהצד הפלסטיני. גם ריבונות חלקית כזו יש לה משמעות היסטורית גדולה.

אנו קוראים לכל נאמני ארץ ישראל בליכוד, בממשלה ובכנסת, להצטרף אל היוזמה לכוון ולגבש את התוכנית כך שההזדמנויות שבה יתממשו והסכנות שבה יעלמו.

בברכת אהבת ארץ ישראל, עם ישראל, ותורת ישראל.