השופטת ענת ברון
השופטת ענת ברוןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהנהלת בתי המשפט מגיבים הבוקר (ראשון) בחריפות למכתב האיום שנשלח לשופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, ורומזים לחלקם של הפוליטיקאים ביצירת האווירה הציבורית שהובילה לשליחתו.

"משמר בתי המשפט הגיש תלונה במשטרה בעקבות מכתב איום שנשלח לשופטת בית המשפט העליון ענת ברון", נאמר בהודעת דוברות הרשות השופטת.

בדוברות הוסיפו, "מכתב האיום, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה".

עוד נאמר בהודעה, "נסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מיקד את הביקורת, "האיום על שופטת בית המשפט העליון הוא תוצאה ישירה של ההסתה שמגיעה מנתניהו. זה על שמו".

שר המשפטים אבי ניסנקורן צייץ בעקבות הדיווח על מכתב האיום "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת - ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל. יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

חה"כ זוהר הגיב לדברי השר ניסנקורן וציין, "‏אני מסכים, כולנו חייבים לשמור על מערכת המשפט. מוזר בעיני שאתה ‎אבי ניסנקורן כשר המשפטים מתעלם מהפירסומים המדאיגים בעניינו של מנדלבליט לאור העובדות שהתגלו על כך שהנ״ל הוכשר ע״י בג״ץ למרות שתיקו נסגר מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה".

שופטת בית המשפט העליון ענת ברון הגישה היום (ראשון) תלונה במשטרה בעקבות מכתב איומים אנונימי שהגיע לביתה שבתל אביב ובו נכתב "צפי לעונש".

ברון, בת 66, כיהנה לאחרונה בהרכב המורחב בבג"ץ, שדן בעתירות נגד הטלת המנדט על נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני.

בנוסף עמדה ברון בעבר במרכזו של תחקיר בו נטען כי עסקה בענייניהם של גופים שהרימו תרומות למפעל הנצחה לבנה שנרצח בפיגוע טרור בתל אביב.