ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע לפני מספר שבועות כי ימנה אישה כסגנית הנשיא במידה וייבחר בבחירות שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב.

כעת, בעקבות המהומות לאחר מותו של ג'ורג' פלויד ובנסיון להרגיע את המתיחות, פנו מאות נשים לביידן בבקשה כי ימנה אישה שחומת עור כסגניתו.

בעצומה, עליה חתמו מעל 200 נשים שחורות מהמגזר הפרטי והציבורי כאחד, מופיעים מספר שמות של נשים כהות עור המתאימות לדעת יוזמות העצומה לכהן כסגניות הנשיא במידה וביידן יבחר. אחת מהן היא המועמדת לתפקיד מושל ג'ורג'יה סטייסי אברמס, וכן חברות הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית קרן באס, ואל דמינגס, מרסיה פאדג' וקמלה האריס. עוד מוזכרת בעצומה ראש עיריית אטלנטה קיישה לאנס בוטומס.

"אנו קוראות לך לנצל את ההזדמנות ההיסטורית הזו ולבחור באישה שחורה כסגנית הנשיא, שתילחם עבור הנושאים החשובים ביותר עבור העם האמריקאי ותסייע בהשגת ניצחון וכהונה מוצלחת של הנשיא ביידן. הנשים המופיעות במכתב הן בעלות הניסיון, הכישורים וערכי הליבה העקרוניים של מנהיג אמיתי, שייסייע לניצחון הדמוקרטים בנובמבר", כתבו הנשים בעצומה.

בין היתר חתומות על העצומה הפומבית שחקניות, ספורטאיות ופוליטיקאיות מהעולם, כולן שחומות עור.

המועמדת למושל ג'ורג'יה, סטייסי אברמס, כבר הודיעה כי תשמח לקבל את תפקיד סגנית הנשיא של ביידן, במידה ויבחר.

"אהיה סגנית נשיא מצויינת. אנו צריכים לייצג את המגוון של ארה"ב", אמרה אברמס. ביידן עצמו אמר כי רשימת המועמדים לסגניתו תצטמצם בחודש יולי ואז הוא יבחר כנראה את סגניתו המיועדת.