קורונה
קורונהצילום: איסטוק

הפעילו את הראש. אחרי שבועות סוערים בשל מה שהוגדר מתווה החזרה לפעילות של ליגות הכדורגל והכדורסל שכלל בידוד בייתי כפוי ומגביל, אישרו היום (ראשון) במשרד הבריאות להקל מעט על הספורטאים המקצועניים המשחקים בליגות הכדורגל והכדורסל של ישראל.

מספר ימים אחרי שנקנסו שחקני כדורסל וכדורגל בשל הפרת הנחיות הבידוד הביתי, הבינו במשרד הבריאות כי המתווה שגובש לפני חודש ימים אינו ריאלי עבור הספורטאים הרבים, ונענו לבקשת מנהלות הליגות השונות, להקל במעט את ההגבלות הקשוחות.

על פי ההנחיות החדשות, לשחקנים תתאפשר יציאה מהבית להתאווררות בפארקים וגינות ציבוריות המרוחקות עד 100 מטר מהבית. כמו כן, שחקנים יוכלו לארח שחקנים מאותה קבוצה ובכלל זה לערב קבוצתי בביתם. הקלה נוספת נוגעת להכנסה והוצאה של ילדים ממסגרות חינוכיות כשאלה יוכלו לקחת ולאסוף את ילדיהם עם דגש והקפדה על כללי ריחוק חברתי עד סוף שנת הלימודים.

כאמור, ההקלות מגיעות לאחר ששחקנים רבים מתחו ביקורת קשה על המתווה, כאשר אלה המשחקים בליגת העל בכדורסל שתשוב לפעילות בעוד 6 ימים, אף שקלו שלא לשוב ולשחק במצב שכזה.

"הקלות אלו ניתנו על מנת לסייע לשחקנים בעת תקופת הבידוד", נכתב בהודעת המנהלת לקבוצות. "יש להבהיר לשחקנים כי חלה עליהם החובה לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים, על מנת להימנע מחשיפה לנגיף הקורונה, במיוחד בעת היציאה מהבית" הוסיפו.