מאיר פרוש: דלתי תמיד תהיה פתוחה לפניכם
מאיר פרוש: דלתי תמיד תהיה פתוחה לפניכםצילום: דוברות

במהלך פגישה של הנהלת איגוד הסמינרים עם סגן שר החינוך מאיר פרוש בלשכתו בירושלים התברר כי מתחילת שנת הלימודים תקציב הסמינרים קוצץ בשליש.

בפתח הפגישה הציגו מנהלי הסמינרים את תכניות הלמידה מרחוק שהתקיימו בסמינרים להוראה בכל תקופת הקורונה ושיבחו את צוותות בתי הספר שעשו עבודה מאומצת יחד עם התלמידות בכדי לקיים לימודים כסדרן יחד עם מערכי המבחנים בכל הסמינרים במועדן.

יחד עם זאת תהו מדוע רק משרד החינוך מכיר בלמידה מרחוק בעוד שמשרד הרווחה, בכל הנוגע לתכניות למידה, לא הכיר בלמידה טלפונית ורק בלמידה מקוונת - דבר שנאסר על ידי הרבנים.

בהמשך העלו הנוכחים את סוגיית התיקצוב לסמינרים. לדברי המנהלים, החל מתחילת שנת הלימודים הנוכחית קוצץ תקציב הסמינרים בשליש.

"גם ככה בימים כתיקונם פעילות הסמינרים מתוקצבת לכ-40% בלבד מכלל הלומדות והם נאלצים לגבות שכר לימוד גבוה מההורים כדי לממן את הפעילות השוטפת. כעת, מתוך התקציב המכווץ, החל משנת הלימודים הנוכחית נגרע שליש מליבת התקציב", אמרו.

סגן השר הרב פרוש אמר כי "העובדה שהציבור החרדי נתלה בכספים הקואליציוניים בכדי לממן פעילות חינוך לילדיהם צריך להיפסק. כ-25,000 תלמידות לומדות בסמינרים ואעשה כל שביכולתי לסייע למוסדות המחנכים את התלמידות להוראה ובהמשך להקמת בתים בישראל בכדי שיקבלו תיקצוב ראוי המשקף נכונה את ההשקעה שלהם בחינוך. נעמוד על כך שגורמים משפטיים לא יעמדו בדרכם על מנת להמשיך ללמוד בצורה נאותה ומכובדת".

עוד הוסיף: "דלתי תמיד תהיה פתוחה לפניכם. אנו כאן בכדי לעזור ולסייע וכך יהיה. בשל כך נקים צוות מקצועי משותף בין איגוד הסמינרים ולשכתי, אשר יעמוד בקשר רציף בכל הנושאים העומדים על הפרק".