הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, שוחחו היום (ראשון) בעקבות התקרית שאירעה בחברון בליל שבת, במהלכה לוחם צה״ל מחטיבת גולני פעל למנוע תקיפה של יהודים כלפי גבר פלסטיני.

בפתח השיחה שיבח הרמטכ"ל את התנהגות הלוחם שפעל כמצופה מלוחם בצה"ל ומנע פגיעה בפלסטיני. כוכבי ציין כי אלימות לאומנית היא פשע שיש למנוע, להוקיע ולטפל בו במלוא חומרת הדין.

מ״מ מפכ״ל המשטרה הדגיש כי כוחות השיטור ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בפעילותם לצד כוחות צה״ל במישור הגלוי והסמוי נגד כלל אירועי האלימות והפשיעה באזור עד לאיתור המעורבים ומיצוי הדין עמם.

בשיחתם הדגישו השניים את החשיבות הגבוהה שרואים בשני הארגונים בשיתוף הפעולה שבין צה״ל למשטרה באופן שוטף, וסיכמו כי יעשה כל מאמץ להמשך אכיפה נחושה של החוק והסדר כהמשך ישיר לביטחון האזור.

מוקדם יותר אמר יושב ראש מנהלת חברון, הרב הלל הורוביץ, כי האירוע האלים בחברון בליל שבת בין יהודים לפלסטיני היה "אירוע חמור ביותר שלא היה צריך לקרות".

"אנחנו מצטערים עליו. הנערים היו צריכים לגשת לחייל ולהגיד לו 'ערבי פגע בנו, תטפל בו'", הסביר הרב הורוביץ את עמדתו בנוגע לאירוע.

בראיון לרשת כאן ב' שלל הרב הורוביץ את הטענות שנשמעו ביממה האחרונה, "אף אחד לא הרביץ לחייל, היה עימות בין הילדים שלנו לערבי. החייל שהגיע, כמו שהיה צריך, התערב במריבה וחטף מה שחטף תוך כדי".

"נפגשנו בבוקר עם החייל ושוחחנו איתו. הוא לא ראה את האירוע, הוא הגיע באמצע. הוא לא היה חבול, הוא היה עם מצב רוח טוב", הדגיש הרב הורוביץ.

הורוביץ הוסיף, "חיילי גולני שאיתנו כאן מקבלים חיבוק חם ואוהב. הילדים שלנו מחלקים להם קבוע שתייה חמה ואוכל. בשבילנו הם קודש קודשים".

"הסיטואציה כאן בחברון מעוררת מתח. יש כאן עוינות מצד השכנים. הסיטואציה הכללית לפעמים מייצרת התפרצות בלתי-נשלטת אצל בני נוער, ולפעמים קורה אירוע חמור שצריך לטפל בו נקודתית וחינוכית", הסביר.