חברי הכנסת בביקור בקריה
חברי הכנסת בביקור בקריהצילום: דובר צה"ל

חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ביקרו היום (ראשון) במחנה ''רבין'' בתל אביב.

את הביקור הובילו יושב-ראש הועדה חבר הכנסת צבי האוזר וראש אגף המבצעים של צה"ל האלוף אהרון חליוה.

במהלך הביקור הציגו לחברי הוועדה ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, תת-אלוף דרור שלום, וראש החטיבה האסטרטגית, תת-אלוף ד"ר אורן סתר את האיומים, המגמות וההתפתחויות העומדים בפני צה"ל וכן את תמונת המצב האסטרטגית.

לאחר מכן, הציג ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף יניב עשור, את פעולות צה"ל בגזרות השונות ואת עיקרי המענה המבצעי.

חברי הועדה סיירו בבור "מצודת ציון" של אגף המבצעים בצה״ל ולסיכום שמעה הועדה סקירה מפי ראש אגף כוח אדם, אלוף מוטי אלמוז על כוח האדם בצה"ל וסוגיות צבא-חברה. מדובר בביקור השני של חברי הועדה כחלק מתכנית למידה בגופים השונים בצה"ל.

תחת אגף המבצעים של צה"ל נמצאות שלוש חטיבות, כאשר בראשות כל אחת מהן עומד תת-אלוף. חטיבת המבצעים, חטיבת תורה והדרכה וחטיבת דובר צה"ל.

לאחרונה התראיין תת-אלוף יניב עשור, מפקד חטיבת מבצעים, לעיתון ידיעות אחרונות והגדיר את החטיבה "הלב הפועם של צה"ל".

עשור נחשב ללוחם מצטיין שהחל את הקריירה הצבאית שלו באינתיפאדה הראשונה, השנייה, מבצע חומת מגן, מלחמת לבנון השנייה, מבצע עופרת יצוקה, עמוד ענן שובו אחים וצוק איתן.

"תחושת האחריות של האנשים כאן היא אדירה. כמו של מ"פ בריחן. מחויבות טוטאלית. החטיבה הזו לוקחת רעיון־תפיסה ומתרגמת אותו לפקודה שמאפשרת פעולה", סיפר.

תא"ל עשור משוכנע שנסראללה לא ימהר לפתוח במלחמת לבנון שלישית, "העורף אצלנו יודע שלבנון השלישית תהיה קשה. יהיו פגיעות, יהיו אתגרים. אבל לאויב לא יהיה כדאי לעשות את זה. יכולת ההרס, הנזק והקטילה שלנו מצוינת והוא ירגיש את זה גם כשהתמרון היבשתי ייכנס – והוא ייכנס".

מפקד חטיבת מבצעים אמר עוד בראיון כי הקורונה תשפיע על העולם כולו גם בהיבט הכלכלי, "הקורונה משפיעה על כל העולם, ובטח שעל האזור שלנו. קודם כל בהיבט הכלכלי: למדינות האויב לא יהיה מספיק כסף לאמצעי לחימה, כי הן תצטרכנה להפנות את המשאבים למגפה. אם זו איראן, המממנת הראשית שנפגעה משמעותית מהקורונה ועד לחיזבאללה, שלבנון בשליטתו מתרסקת כלכלית".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל