להט"ב
להט"בiStock

עצרת בחירות שקיים בשבת האחרונה, שבועיים לפני הבחירות לנשיאות פולין, תקף הנשיא הפולני אנדז'יי דודא את חברי הקהילה הגאה בפולין, השווה אותם לשלטון הקומוניסטי ששלט בפולין מעל 40 שנים ואף טען כי הקהילה הגאה גרועה יותר מהקומוניזם.

"חברי הקהילה הגאה הם לא אנשים אלא אידיאולוגיה. ההורים שלי נלחמו במשך 40 שנה לסלק את האידיאולוגיה הקומוניסטית מבתי הספר. הם לא עשו את זה על מנת שתופיע אידיאולוגיה חדשה, שהיא הרסנית אפילו יותר מהקומוניזם", אמר דודא.

הנשיא הפולני גם הוסיף כי "ההורים הם אלו שאחראים על החינוך המיני של ילדיהם. זה לא אפשרי שמוסד כלשהו יתערב בדרך בה הורים מחנכים את ילדיהם".

דבריו של דודא, שהגיעו שבועיים בלבד לפני הבחירות לנשיאות פולין, עוררו זעם גדול בקרב פעילי זכויות ''הקהילה הגאה'' וארגוני זכויות אדם שגינו את דבריו. רבים מחברי הקהילה בפולין העלו ברשתות החברתיות פוסטים זועמים נגד הנשיא יחד עם הסיסמא "אני בן אדם".

דודא היה שנים ארוכות חבר במפלגת השלטון "חוק וצדק" הפועלת נגד קהילת הלהט"ב. ראשי המפלגה כבר הודיעו כי הם מתכוונים לאסור על חינוך מיני בבתי הספר בפולין, למנוע מזוגות חד מיניים להתחתן או לאמץ ילדים, ולמנוע קידום של האידיאולגיה הגאה במוסדות ציבור.

ראשי המפלגה אף טענו כי "קידום התעמולה והזכויות של הקהילה הגאה היא תוצאה של מעורבות זרה בנועדה לפגוע בערכיה המסורתיים של פולין".