"כשהגבול הדק בין ביקורת להסתה נחצה"חותם

על רקע הגשת כתב האישום כנגד תושב מרום גולן שהצית בתי כנסת ובתי דין רבניים, ארגון חותם פתח במסע הסברה.

בסרטון של חותם, מובאים קטעים מתוך סרטון נגד המועצות הדתיות שיצא מטעם ארגון 'נאמני תורה ועבודה', 'שתיל' וארגון 'אדוות'.

לטענת חותם, בסרטון זה שיצא בשנת 2016 צוירו חברי המועצות הדתיות "כמחסלי נשים, כביריונים אלימים בצורה המזכירה את השטן, וכמפעילי אלימות כלפי נשים".

בחותם טוענים, כי הדרך בה הוצגו העובדים במועצות הדתיות מהווה הסתה המובילה לאלימות כלפי מוסדות דת.

מנכ"ל ארגון חותם, עמיטל בראלי אמר: "במשך השנים האחרונות הגופים הללו מובילים מהלך של דה-לגיטימציה כלפי המועצות הדתיות ומוסדות דת באמצעות השמצות והסתה חמורה. האלימות המילולית הזאת עלולה להוביל למעשים קיצוניים ומשם הדרך קצרה להצתות מבני דת של מדינת ישראל. הסתה מובילה להצתה, הגיע הזמן להתעורר לפני שנשלם על כך גם במחיר חיי אדם".

מתנועת נאמני תו"ע נמסר: "תנועת נאמני תורה ועבודה פועלת מזה שנים לתיקון כשלים בשירותי הדת, בין השאר בעניין היעדר ייצוג נשי הולם במועצות הדתיות, מה שהביא את המשרד לשירותי דת להגדיל את הייצוג הנשי במועצות הדתיות וגאוותנו על כך".

"הסרטון שהפקנו יצא לאור לפני ארבע שנים והניסיון לחבר אותו להצתה החמורה, הוא הלבנת פנים ועזות מצח. מיותר לציין שהיינו בין הראשונים לגנות את ההצתה של מוסדות הדת, אשר מהווה חציית קו אדום ואירוע חמור ביותר. אנחנו מציעים לארגון חותם להפסיק ללבות את האש ולהצטרף אלינו לחיזוק היהדות בישראל באמצעות ביקורת עניינית על הרבנות וחתירה מתמדת לתיקון שירותי הדת", כך נאמני תו"ע.