יו"ר ועדת הכספים משה גפני, יו"ר הכנסת יריב לוין והמנכ"ל הנכנס סמי בקלש
יו"ר ועדת הכספים משה גפני, יו"ר הכנסת יריב לוין והמנכ"ל הנכנס סמי בקלשצילום: דוברות

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה הבוקר (שני) את מינויו של סמי בקלש, לתפקיד מנכ"ל הכנסת, על פי בקשת יו"ר הכנסת יריב לוין.

לוין פתח את דבריו בתודה למנכ"ל הנוכחי אלברט סחרוביץ, "הוא הטביע חותם תרתי משמע, הכנסת בתקופתו עשתה התקדמות חשובה בהרבה מאוד תחומים. מה שבעיני לא פחות חשוב, הוא הקדיש הרבה מאוד לעתיד בשורה ארוכה של פרויקטים שישפיעו על הכנסת לשנים הבאות, הוא ראוי להערכה רבה על העבודה הטובה והחשובה שהוא עשה לאורך השנים".

יו"ר הכנסת התייחס למינוי המנכ"ל הנכנס וציין, "אני מבקש את אישורכם למינוי סמי בקלש לתפקיד מנכ"ל הכנסת, מדובר באדם שכיהן בשורה ארוכה מאוד של תפקידי ניהול, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, הוא מגיע עם פרספקטיבה רחבה מאוד של עולם הניהול מצד אחד ושל מורכבות המגזר הציבורי מהצד השני. הוא עשה את כל התפקידים בהצלחה רבה ועל הצד הטוב ביותר".

לדבריו, "יש לסמי היכרות מעמיקה עם עולם העובדים ויחסי העבודה, הוא כיהן כנציג העובדים בדירקטוריון סלקום, זה מעיד על האכפתיות שלו מהעובדים. לכנסת יש נכס ענק שהוא העובדים שלה, חשוב מאוד שיש מנכ"ל שמבין את העובדים, וידע להידבר, גם עם ועד העובדים. לסמי הבנה משמעותית בתחום הפיננסי, עם שורה של תפקידים. אנחנו נכנסים לתקופה מאוד מאתגרת תקציבית, אדם שיש לו ניסיון עצום בתחום הזה, זה בהחלט יתרון. לכן אני חושב שהמינוי הזה יוכל להצעיד את הכנסת קדימה, בהרבה מאוד מובנים. אני שמח שאדם בא מכל התפקידים האלה, להיכנס לשירות הציבורי ולתרום, יש גם בזה אמירה".

המנכ"ל הנכנס, סמי בקלש, ציין "זהו כבוד גדול מאוד עבורי, התפקיד הזה דווקא בתקופת קורונה הינו עוד יותר מאתגר. התפקיד כפי שאני רואה אותו בעיקר, זה לתת שירות ואפשרות לכנסת לעבוד, ולעמוד במטרותיה למען הציבור".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הוסיף "אני מברך אותך סמי על כניסתך לתפקיד, תפקיד מאוד מרכזי. זה נכון מה שנאמר ע"י חלק מהחברים, זה לא רק חברי הכנסת זה גם עובדי הכנסת, הם עושים עבודה רבה, ימים כלילות, אני בטוח שתדע לקרב אותם. עשה נכון יו"ר הכנסת שבחר אותך לתפקיד. המנכ"ל הקודם היה מעורב מאוד במה שקרה כאן, פעל רבות. לא פשוט לנהל את הכנסת בתקופה הזו, יש את הקורונה ועוד מורכבויות. אני מאחל לך בהצלחה. נשתף פעולה ונעשה הכל על מנת שתצליח".

כלל חברי הוועדה בירכו את המנכ"ל היוצא והנכנס, והצביעו פה אחד על הבחירה במנכ"ל הנכנס. המינוי יכנס לתוקף ב-21 ביוני.