המולה של נשים וגברים מסתובבים בין האולמות ומחפשים את השיעור המתאים, קולות של תינוקות קטנים בידיים בוגרות שמאפשרות לאימהות להקשיב לשיעורים, ריחות הבגדים החדשים ביריד המכירות השנתי...

הקולות והריחות של כנס בנין שלם, שהיו חלק כל כך מובן מאליו מהשגרה בשני העשורים האחרונים, פינו את מקומם לישיבה בבית בצל הקורונה.

"השנה הקורונה לקחה אותו ולימדה אותנו מהי משפחה", אומר הרב אוהד תירוש, מראשי מכון בנין שלם. "אמנם אין אפשרות לקיים את הכנס הפיזי, אך החשיבות של לימודי משפחה רק הולכת וגוברת. הצורך בבניית הבית מבפנים וההתמודדות עם המורכבות של הבית על כל גווניו רק מקבלת יותר ויותר נפח".

צוות מכון בניין שלם הבין את הצורך והחליט לתת לו מענה ייחודי ומפתיע: לימודי משפחה מהבית.

מזה כחודש מתקיים 'כנס וירטואלי', שבו הרבנים והמחנכים שהיו מעבירים את השיעורים בכנס הרגיל משדרים את ההרצאות מביתם הישר למחשב הפרטי. דרך זו מאפשרת ללמוד משפחה וליישם את הלימוד בפועל ממש.

אל השיעורים יש להירשם מראש, ומשתתפים בהם מאות אנשים בכל ערב. הכנס הווירטואלי מאפשר גם הגעה לקהלי יעד רחבים יותר ומדויקים יותר, וכך כמעט כל אחד ואחת יכולים למצוא את עצמם במערכת העשירה והייחודית: זוגות, זוגות צעירים, רווקים ורווקות, אימהות למתבגרים, בנות 45 ומעלה, הורים, הורים לרווקים ועוד ועוד.

התגובות לשיעורים פשוט מופלאות. "התחברתי מאוד לדברים של הרב", מספרת רחלי, "במיוחד בתקופה הזאת, כשההתמודדות בשיאה. הרגשתי שזה בדיוק מה שהיה אצלנו בבית. פתאום המתבגרות שלנו נמצאות איתנו באותו חלל 24/7, וזה משבש את סדרי הבית. פתאום יש יותר ציניות, חווינו קשיים אדירים... הנושאים האלה טלטלו אותנו ועוררו להרבה מחשבה".

ליאור ונועם, זוג צעיר מהצפון, בירכו גם הם על הכנס הווירטואלי: "אנחנו מאוד מחוברים לתכנים של בנין שלם, אך קשה לנו להשתתף בהם באופן פיזי. אנחנו גרים רחוק ואין לנו רישיון, וגם העניין הכלכלי לא פשוט בעבורנו. העובדה שפתחו את הכנס בחינם לכלל הציבור שימחה אותנו מאוד! הבנו הרבה נקודות שקשורות אלינו כזוג צעיר, במיוחד בעקבות המצב ובעקבות המתחים שנוצרו בינינו".

העניין הכלכלי שהזכירו ליאור ונועם אכן לא פשוט. מי שנרשם פעם לכנס בנין שלם יודע שמחירו יכול להגיע למאות שקלים, והעובדה שהשיעורים משודרים בחינם נותנת אוויר לנשימה למשתתפים בהם.

"בעקבות המצב החלטנו להנגיש את השיעורים בחינם לכל המשתתפים", מספרת הרבנית דנה תירוש, מנהלת הכנס, "אנחנו יודעים שדווקא בתקופה הזאת המשפחה נמצאת בחזית ההתמודדות, וחשוב לנו שכמה שיותר אנשים ישמעו את התכנים שלנו".

יחד עם זאת, פתיחת השיעורים לצפייה בחינם יצרה בעיה חדשה: כנס הקיץ של בנין שלם הוא המשאב הכלכלי העיקרי של המכון. ביטול הכנס יצר בעיית מימון קשה, מה שעלול לגרום אף לביטול האירועים האחרים של המכון בהמשך השנה ובשנה הבאה.

לאור זאת החליטו לצאת במכון בקמפיין התרמה, כדי להמשיך ולחזק את בניין המשפחה ואת הפעילות המבורכת של הארגון.

הקמפיין קורא לכל מי שבנין שלם קרוב לליבו ובניין המשפחה חשוב לו לתת שכם ולסייע להעמיד את המכון על רגליו. במקביל לכך ימשיכו להתקיים שיעורים בכל ערב, כמו בחודש האחרון, שיהיו פתוחים לקהל הרחב.

לתרומות לחצו כאן.