הרב יצחק כדורי והרב מרדכי אליהו
הרב יצחק כדורי והרב מרדכי אליהוצילום: זאב וולף

בטח אתם שואלים איך הרב מרדכי אליהו זצ"ל קשור למיזם 'רבנן דאגדתא'? ובכן, הקשר כבר מתחיל לפני למעלה משלושים שנה!

כשהוריי היקרים עברו דירה קומה מעל הרב והרבנית אליהו. מרפסת מעל מרפסת; ואני, ילדה נחמדה שהפכה גם למתבגרת שמתמרדת, הרגשתי מיוחד מאוד להיות שכנה של רב גדול ומקובל.

תמיד ראיתי את הרב כ'מלאך אלוקים'. הייתי קמה בבוקר מוקדם ו'מציצה' מהחלון על פמליית האנשים שליוו את הרב.

כל מוצאי יום כיפור הרב היה מקפיד לבנות במו ידיו את הסוכה במרפסת, ואני הקטנה, לא ויתרתי על המראה הקדוש הזה: הרב כמו מלאך, עדיין בבגדי הלבן של יוה"כ ולא מוותר על מצוה זו. תמיד היתה לי את ההרגשה שהרב יודע שאני צופה עליו אבל לא רוצה להסתכל למעלה ולבייש אותי.

גם עם הרבנית צביה הייתי בקשר. הייתי יורדת לעזור לרבנית לנקות ולסדר אחרי אירועים והתקהלויות של אנשים (והיו כאלה בלי סוף...) גם כשהייתי המנקה של חדר מדרגות, הרבנית באופן רגיש הראתה לי איך לשטוף נכון ולימדה אותי להשתמש בפתיתי סבון לרצפה.

הברכה של הרב תמיד השאירה בי רושם לכמה ימים קדימה. גם בזמנים של 'חיפוש האני' הייתי הולכת לשאול את הרב שאלות. למה? לא ברור. הרגשתי שהרב מלווה אותי כל הזמן. וכאן הקשר ל'רבנן דאגדתא', לפרוייקט שבעלי היקר ואני עובדים עליו כבר שמונה שנים.

כדי לצלול לפרוייקט שכזה, שהצריך אותנו למסור את נפשנו בכל המשתמע ולעבור אתגרים לא פשוטים, הייתי צריכה מורה רוחני ענק. כנראה כל הרושם הרוחני שליווה והציף אותי בילדותי, שעלה באוויר מהקומה השנייה לשלישית נכנס בדרכי הנשימה שלי ונדבק שם חזק. נתן בי את הכוח לתמוך בעולם התורה של בעלי, נתן בי את היכולת לעזור לו לעלות במעלות התורה. כנראה לא סתם אומרים שיש השפעה חזקה על הסביבה שבה אתה גר.

הרב מרדכי אליהו, שהיה הרב שקידש אותנו בחתונה, הוא הרב שמלווה אותנו עד עצם היום, אז ודאי שזה גם הקשר ל'רבנן דאגדתא', שאגב בשאלה שטל (בעלי, הרב בשבילכם...) לפני כמה שנים טובות שאל את הרב אליהו, שאלה שקשורה גם לרעיון של 'רבנן דאגדתא', הרב ענה לו את הכיוון ש'רבנן דאגדתא' מטווה.

וכאן אני רוצה להודות מעומק ליבי לרב מרדכי אליהו ולרבנית צביה על כל הטוב והשפע הרוחני שהשפיעו עליי. שלי ושלו - שלכם הוא.