Yaakov Tesler Tessler טסלר
Yaakov Tesler Tessler טסלרNoam Revkin Fenton/Flash90

חברת בזק תזכה לקוחות שחרגו מחבילות השיחה במהלך ימי הקורונה.

לקוחות ששילמו במזומן יקבלו פנייה ממוקדי החברה על מנת שיזוכו בהתאמה - כך הודיע ארז חסדאי, סמנכ"ל כלכלה ורגולציה בחברת בזק בוועדה לפניות הציבור במענה לפניית יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר.

ההסדר שנקבע הוא עבור החודשים מרץ, אפריל ומאי. הסכום יחושב לפי מסלול דקות מתאים להיקף הצריכה בפועל ויינתנו זיכויים בהתאם לפתרון.

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ טסלר קיימה דיון מיוחד בעקבות פניות רבות שהתקבלו בוועדה בדבר תשלומים גבוהים שנוצרו עקב שימוש בהיקף חורג בשיחות ממכשירי הטלפון בעת משבר הקורונה.

בישיבה השתתפו נציגי חברות התקשורת והסלולאר, נציגי משרד התקשורת המפקחים על התהליך וחברי כנסת.

בפתח הישיבה אמר יו"ר הוועדה כי בעקבות התמודדות תושבי מדינת ישראל עם התפשטות נגיף הקורונה, הלמידה מרחוק של התלמידים במגזר החרדי נעשית באמצעות הטלפון. מנתוני משרד התקשורת עולה שבתקופת משבר הקורונה חלה עלייה ניכרת במספר הדקות החורגות לעומת תקופות שגרה.

עופר רז דרור סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה במשרד התקשורת, ציין כי ההסדרים בוצעו בסמכות מיוחדת של השר ומתוך הבנת מצב החירום מצד חברות התקשורת לשימוש החורג של לקוחות הטלפונים הניידים והנייחים.

לדבריו, בוצעו הסדרים משמעותיים והוזלות לשיחות טלפוניות מעבר לחבילות התקשורת של הלקוחות. "ההסדר הסתיים אתמול, יום שני 14.6 מתוך החלטה כי מצב החירום הסתיים", הסביר בוועדה.

יו"ר הוועדה הדגיש כי השימוש החורג של שיחות הטלפון ללימוד מרחוק עדיין קיים, ובימים אלה מוסדות לימוד נוספים סוגרים את שעריהם מסיבות של הידבקויות בנגיף. לכן, יש לתת את הדעת להמשך הקלות בתשלומים למשפחות ברוכות ילדים שלא עומדות בעומס התשלומים השוטפים.

בנוסף, ביקש יו"ר הוועדה ממשרד התקשורת וחברות התקשורת לדחות ולפרוס את חיובי תשלומי התקשורת למשפחות מיעוטי יכולת: "במצב בו מרבית מתושבי המדינה נפגעו כלכלית, ובפרט משפחות מעוטות יכולת, קשישים, אנשים עם מוגבלות וכו' יש להקל על הציבור ולא להקשות באופן ההתנהלות וניתוק קוים".

דולי דדון, נציגת משרד התקשורת ציינה כי מתקיימים מגעים עם משרד החינוך כדי לבחון מחדש את המצב והשגרה החדשה שנוצרה, וכי כל בקשה לקבלת זיכוי שתגיע למשרד, תבחן לאור המציאות החדשה.

לבקשת יו"ר הוועדה, הודיעה דדון כי במסגרת הפקת הלקחים והערכות לגל השני, נבחנים שיתופי פעולה עם משרדי הבריאות והחינוך, כדי להביא להוזלה משמעותית במחירי השיחות ללמידה מרחוק ושיפור התשתיות והקצאת תדרי שידור נוספים כדי למנוע קריסת קווי הטלפון בעיתות משבר ועומס על הקווים.

כמו כן חברת בזק הודיע כי ירחיבו ויוזילו משמעותית את חבילות השיחות למנוייה, כדי לתת מענה לצורך ובמחיר סביר.