יגאל דילמוני: "מחכים לתשובות מראש הממשלה"חזקי ברוך

יגאל דילמוני, מנכ"ל מועצת יש"ע, אמר היום (שלישי) בשיחה עם ערוץ 7 כי בעוד ישראל ויתרה לאורך השנים לרשות הפלסטינית בעזה וביו"ש, בהליך החלת הריבונות אסור לוותר בשום אופן.

"אנחנו נתנו כבר 40% משטחי יהודה ושומרון שנמצאים בניהול הרשות הפלסטינית. אם רוצים איזון, תנו לנו 40% מהשטח להחלת הריבונות ועל ה-20% האחרים נדבר בהמשך", הציע דילמוני.

לדבריו, "אי אפשר לבוא ולדרוש מאיתנו כל הזמן ויתורים. אנחנו לא מוכנים לוותר. זו הארץ שלנו ואנחנו מאמינים שכולה שלנו. אנחנו מוכנים לנהל דיאלוג אבל לא להיות אלה שמוותרים תמיד. ויתרנו בסיני, ויתרנו ברצועת עזה, ויתרנו בשטחי A ו-B, הגיע הזמן שגם הצד השני יוותר".

דילמוני מתייחס לחוסר הודאות לגבי הרכב תוכנית המאה. "מה שאנחנו יודעים לדבר עליו זה לתוכנית המאה כפי שהוא פורסמה ולמפה שצורפה אליה. כל שינוי אחר שמדברים עליו, איננו יודעים ממנו. גם כחול לבן מתלוננים שהם לא מודעים לשינויים. אנחנו דורשים לראות את המפות, דורשים שיהיה רצף ריבוני ישראל מתל אביב ועד בקעת הירדן, כולל עטרת ונווה צוף. אי אפשר להשאיר בדרך יישובים לא מחוברים לריבונות הישראלית".

"אנחנו מחכים לתשובות מראש הממשלה ואיננו יודעים את עמדתו. הוא אמר לנו שלא יביא לממשלה החלטה על הקמת מדינה פלסטינית וצריך לוודא שהדבר הזה באמת קורא. לגבי המפות איננו יודעים מה הוא חושב", מסכם דילמוני.