במשך תקופה ארוכה אזור המלונות בים המלח היה שומם ללא נפש חיה. המלונות לצד הקניון החדש נסגרו בשל התפרצות נגיף הקורונה והעובדים הרבים הוצאו לחל"ת.

בתהליך הדרגתי שהסתיים היום נפתחו המלונות וכלל החנויות באזור וכצפוי לאור הנסיבות, הדגש הוא על הקהל המקומי - הישראלים.

אלינה קלימנקו, מוכרת בחנות "גלאם 42" מתארת: "החזרה לשגרה היתה קצת מעל המצופה -הייתי בטוחה שלא יהיו תיירים ולא יהיו אנשים אבל אחרי כל הלחץ, ההסגר ומה שמשדרים בחדשות-בסוף יש תנועה, אנשים קונים ומטיילים במיוחד עכשיו שאין טיסות".

מסתבר שהתקופה הנוכחית משנה גם את תודעת הישראלים שמגלים שאפשר לעשות שופינג וליהנות מרחק נסיעה קצרה מהמרכז - ממש כמו בחו"ל.

משולם פודור - מנכ"ל קניון ים המלח החדש מספר. "לאורך שנים - האזור היה מתמלא בתיירים מכל העולם (ביחוד בתקופה הזו), אשר באים לראות מקרוב את אחד מפלאי תבל. במקביל, למעלה ממיליון ישראלים נהגו לטוס לחו"ל כדי לנפוש. כעת, הקורונה מספקת לנו, הישראלים, הזדמנות לראות ולהעריך את מה יש לנו כאן, מתחת לאף ולהבין את הקסם והיופי שכל העולם מוצא במקום הכי נמוך בעולם, שהוא שילוב של חוף יפהפיה עם סגולות רפואיות וכמובן הציפה על המים. מי לא רוצה לקרוא עיתון בישיבה על המים ולשלב זאת בקפיצה למרכז קניות ובילוי עם כל המותגים, בנינוח חו"ל- הסמוך לחוף? זה בדיוק הזמן והמקום לחוויית חופש, קניות ובילוי".

אירה אלכסיינקו תושבת ערד שבאה לבלות עם חברותיה סיכמה. "באנו היום עם חברות לעשות יום כייף בחוף וליהנות מכל רגע שאפשר אחרי הקורונה. נתקענו בבית והיה כל כך קשה ויש כאן קניון מדהים וכל כך הרבה אפשרויות. לא צריך לנסוע לחו"ל. פשוט ליהנות פה כל שניה".