אליעד שרגא: "מה שמעניין אותנו זה טוהר המידות"

ד"ר עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אמר בשיחה עם ערוץ 7 כי יותר מכל איום ביטחוני -הסכנה האמיתית למדינת ישראל היא "מארת השחיתות", כהגדרתו.

תחילה סיפר ד"ר שרגא על הדברים שנחשפו במסיבת העיתונאים שקיים היום (שלישי). "נחשפו פה הרבה מאוד ראיות שהגיעו באמצעות כל מי שהיה מעורב בפרשה הזאת", אמר.

"לרבות ראשי ממשלה ולרבות שרי ביטחון, רמטכ"לים, לרבות מפקדי חיל הים, אלופים, ראשי מוסד ראשי שב"כ, כל מי שהיה מעורב במישרין או בעקיפין נתן פה תצהיר ויש כאן תשתית עובדתית מאוד מאוד בעייתית באירוע הזה", הוסיף.

על אף משבר הקורונה ממשיכים בתנועה לאיכות השלטון להיאבק בכל הכח כנגד שחיתות במדינת ישראל. "הסכנה האמיתית לקיומה של מדינת ישראל זה לא האיומים הביטחוניים שלה ולא האיומים הבריאותיים שלה, הסכנה הקיומית האסטרטגית שמרחפת מעל ראשה של מדינת ישראל זאת מארת השחיתות".

לדבריו, "היא הרבה יותר קשה, זאת מארה שהורסת ומשמידה אימפריות. לכן אנחנו בכל רגע ובכל עת נמשיך להלחם בשחיתות. ואמרתי, אנחנו עושים את זה כבר שלושים שנה, התחלנו נגד פרס, המשיך ברבין, זה המשיך אחר כך באהוד ברק, זה המשיך פה כשבנימין נתניהו ישב פה בחדר הזה כשדובר בענייניו של אולמרט בשעתו. אנחנו נמשיך, כל פעם שנאתר מוסד שחיתות אנחנו נאבק ונלחם בה ללא הבחנה מי הוא זה שנמצא מעורב באותה פרשה".

"אני מאחל לכולנו שראש ממשלתנו יצא צח ובוהק מכל סיפור", אמר. "איני מאחל לאף אדם לשבת בכלא, בטח לא לראש הממשלה שלי".

על הטענה נגדו כי הוא נלחם בשחיתות ממניעים שמאליים הוא השיב: "הם טועים, כי אני איש ימין. אני גדלתי בבית רוויזיוניסטי, אז מי שאומר את זה עלי הוא שקרן במהות שלו והוא לא מנסה להתמודד עם האמת".

עוד הוסיף שרגא, "כמו שאמרתי, מאחר שאנחנו עושים את הסיפור הזה שלושים שנה, ומאחר וכשקמנו כששמעון פרס עשה את התרגיל המסריח ואז קראו לי ימני פאשיסט, אז אני יכול להיות רגוע שהיום זה ההוא ומחר זה זה. הם מתחלפים אנחנו נשארים. מחר בבוקר אם זה יהיה בני גנץ ראש ממשלה אז יגידו לנו שאנחנו ימניים".

"לא מתרגש מכלום, יכולים להגיד לנו עלינו מה שרוצים. בסופו של יום אנחנו אנשי אמת ומה שמעניין אותנו זה טוהר המידות. מי שאומר את זה שיבושם לו ואם הוא יגיד את זה חזק מידי הוא בסוף יקבל גם תביעת דיבה", כך ד"ר עו"ד שרגא.