שרן השכל
שרן השכלצילום: יעל רוס

ח"כ שרן השכל (הליכוד) אמרה היום (רביעי) כי אין זכות קיום לממשלה לולא קיום הבטחת הבחירות להחיל ריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן.

"אנחנו הקמנו משהו שאף אחד לא מרוצה ממנו במאה אחוז ואנחנו מנסים לעבוד בשיתוף פעולה", אמרה ח"כ השכל בראיון למנדי ביתאן ב'כאן מורשת'.

"הסיבה היחידה שבה יש זכות קיום לממשלה כמו שקמה, היא הבטחת הבחירות שקשורה בכלל לריבונות שאותה הבטחנו", אמרה. "כך יש הצדקה מסויימת. מעבר לזה, הקשיים הפוליטיים והאידאולוגים שיש בינינו, הבטחות בחירות שונות לחלוטין בין שתי המפלגות - זה קושי בלתי רגיל", הוסיפה.

לדבריה, "הסיבה היחידה שבגללה הממשלה הזאת הורכבה, וזה נמצא בהסכמים הקואליציוניים שלנו, זו הבטחה היסודית שאנחנו יכולים לתת לציבור הבוחרים שלנו ובכלל. אנחנו המתנו עם זה כל כך הרבה שנים, זה צעד ראשון כמובן ועם זאת אין זכות קיום לממשלה הזאת בלי הצעד של ריבונות. האם זו סיבה ללכת לבחירות? בוודאי שכן".

על ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון המתנגדים לתכנית טראמם במתכונת הנוכחית אמרה: "פעם אחר פעם נבחרי ציבור הבטיחו להם הבטחות וחלומות ואכזבו אותם. אני מבינה לליבם. אנחנו נוודא שזה נעשה בשום שכל ובלי שום פגיעה בהתיישבות, וכמובן לא ממסגר אותנו או נועל אותנו באיזה משהו עתידי שבו אנחנו לא מעוניינים ועלול לסכן את ביטחון מדינת ישראל".