ישיבת וועדת החינוך והספורט היום
ישיבת וועדת החינוך והספורט היוםצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בלי קהל - אין משחק. מוקדם יותר היום (רביעי) התקיימה ישיבה מיוחדת של וועדת החינוך והספורט בראשות ח"כ רם שפע שמונה לעמוד בראש הוועדה לפני כשבועיים. בישיבה שהוקדשה לאתגרי הקורונה והשפעתה על החינוך והספורט דנו בקשיים שהביא איתו הנגיף המבהיל וכן בפתרונות הנצרכים לשם כך.

"הצהרנו בתחילת הדרך שהספורט יהיה חלק מהותי מהוועדה הזאת", אמר ח"כ רם שפע, יו"ר הוועדה והוסיף כי "לא אתן לספורט להידחק מסדר יומה של הכנסת ואני אומר את זה כחובב ספורט מושבע, וגם כמי שמודע לכך שעולם הספורט עובר משבר מאוד מאוד גדול בתקופה האחרונה- משבר של ספורטאים, אוהדים והנהלות".

"אנחנו בוועדה וגם כמובן שר התרבות והספורט, מאוד מחויבים להחזיר את הספורט לפעילות כמה שיותר מהר ומחוייבים במקביל גם לבריאות הציבור. אנחנו צריכים לוודא שלא יקרה מצב שנחזיר קהל, אך תוך שבוע נצטרך לסגור מחדש", אמר היו"ר שפע.

מי שדיבר בישיבה המיוחדת גם כן על החשיבות בהחזרת הקהל למגרשים הוא הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג, שמאז שרכש את הקבוצה מידיו של אלי טביב, הכניס במועדון כולו ערכים של חינוך והשקיע כספים רבים הן במקצועיות והן בחיבור לקהילה ובנתינה לאחרים.

חוגג שמרבית הכנסות קבוצתו שלו, כמו כל הקבוצות הגדולות בליגת העל בכדורגל וכן בליגת העל בכדורסל, בנויות על ההכנסות ממכירת כרטיסים, התריע ואמר במהלך הישיבה כי "אם בעונה הבאה לא יורשה להגיע קהל למגרשים – העונה לא תפתח".

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ שפע התחייב במהלך הישיבה כי הוא יוודא שמשרד הספורט אכן יעמוד בלוח הזמנים ויציג בתוך כשבוע מתווה לחזרה לפעילות מלאה - יחד עם אוהדים.