אצטדיון טוטו טרנר
אצטדיון טוטו טרנרצילום: באדיבות אתר האצטדיון טוטו טרנר

מרגע שנחנך ובמשך כמעט שנתיים רצופות, נחשב אצטדיון טוטו-טרנר שבבאר שבע למבצר של ממש. האצטדיון הביתי של הקבוצה מבירת הנגב נחשב לאחד מהיתרונות של הקבוצה שזכתה בשלוש אליפויות ברציפות ורבים ייחסו לו חלק משמעותי מהאליפויות הללו.

כעת, 5 שנים בלבד אחרי שנחנך, בדיקה שגרתית העלתה ליקויים חמורים בגג האצטדיון שבעלותו הושקעו למעלה מ-220 מיליון שקלים.

עוד לפני שנערך בו משחק אחד, הביא איתו האצטדיון של הקבוצה מבירת הנגב שלל בעיות כשפתיחתו התעכבה ועד למשחק הרביעי של עונת 2015/16 אירחה באר שבע את משחקיה הביתיים באצטדיון טדי שבירושלים.

המשחק הראשון שהתקיים באצטדיון הדרומי היה ב-21 בספטמבר 2015 כשבאר שבע המקומית אירחה את מכבי חיפה במשחק שהסתיים בתיקו 0:0.

כאמור, עד למשחק הפלייאוף בעונת 2017/18, לא הפסידה הפועל באר שבע משחק אחד באצטדיונה הביתי החדש, כשקבעה שיא של 56 משחקים ביתיים ללא הפסד.

גם הנבחרת הלאומית אירחה משחקים באצטדיון שבבאר שבע, כשבמשחק הבכורה שם גברה על נבחרת אלבניה במסגרת ליגת האלופות בתוצאה 0:2, במה שלמעשה הביא אותה בסופו של דבר לחצי גמר פלייאוף מוקדמות היורו מול נבחרת סקוטלנד, משחק שעדיין לא התקיים בשל התפשטות נגיף הקורונה.

משמעות הליקויים החמורים שהתגלו בגג האצטדיון, הינם שהפועל באר שבע לא תוכל לארח משחקים באצטדיון הביתי עד להודעה חדשה וכל שנותר הוא להבין בכמה משחקים מדובר.

אמנם נכון לעכשיו כניסת קהל אוהדים עדיין לא מותרת בשל נגיף הקורונה, אך אם הדבר יביא לדחיית המשחקים הביתיים באצטדיון טרנר לתקופה ארוכה, ההשלכות עשויות להיות גם כלכליות לבאר שבע שגם כך ספגה אבידה כלכלית גדולה עם עזיבתה של הבעלים אלונה ברקת.

מחברת כיוונים והחברה הכלכלית לפיתוח באר שבע נמסר: "בהמשך לבדיקות אחזקה תקופתיות שגרתיות שנערכו לאחרונה באצטדיון ע"י החברה הכלכלית, התברר כי ישנם, כנראה, ליקויים בגג האצטדיון. על מנת לעמוד על המשמעות של ליקויים אלה ודרכי הפעולה לתיקונם, נשכרו שירותיה של חברה מומחית בעלת שם בתחום, שנתבקשה לבצע סקר מקיף לקבלת תמונת מצב של גג האצטדיון. סקר, כאמור, נערך באצטדיון בימים האחרונים וממצאיו הועברו לעירייה ולחכ"ל".

לדברי האחראים על האצטדיון,"המסקנות העולות מהסקר הינן, כי ישנם ליקויים לא מעטים בגג האצטדיון המחייבים היערכות שתאפשר ביצוע התיקון בלוחות זמנים הקצרים ביותר, ככל הניתן. בהתאם למסקנות הסקר ובעיקר למען הזהירות והצורך לשמור על בטיחות ושלום ציבור המשתמשים באצטדיון, הוחלט על הפסקת השימוש באצטדיון עד לתיקון כלל הליקויים ו/או עד לתיקון שיאפשר שימוש במתקן ללא כל סיכון למשתמשים בו. בימים הקרובים, לאחר שיובהרו הליקויים ודרכי הפעולה לתיקונם, יגובש מתווה הפעולה ולוחות הזמנים הצפויים עד למתן אישור להפעלת האצטדיון".