ילדי 'שלוה' חוזרים לחיים, וצריכים את עזרתכם

ילדי שלווה זקוקים לעזרתכם - בואו!

הרב קלמן סמואלס, מייסד ונשיא 'שלווה' מספר בראין לערוץ 7 על השיבה לשגרה בארגונו המציין שלושים שנה להקמתו.

"מי היה מאמין שיום אחד נצטרך לסגור דלתות. בזמן הקורונה נסגרנו לחמישה שבועות ואני שמח שבשבועות האחרונים חזרנו מחדש והחזרנו את השמחה לילדים ולמשפחותיהם. הימים האלה היו קשים מנשוא עבור המשפחות והחזרה לחיים היא מצב אחר לחלוטין עבורנו כי העולם השתנה", אומר הרב סמואלס.

על השפעת החזרה לשגרה על משפחות הילדים ב'שלווה' מספר הרב סמואלס: "כולנו היינו בתוך הבתים. תאר לעצמך משפחה עם ארבעה ילדים שאחד מהם עם אוטיזם בשלושה חדרים. הצפיפות וחוסר היכולת להוציא את הילד החוצה, הקושי להעסיק אותו זה מעבר למה שאנחנו יכולים לדמיין".

"הצוות והמתנדבים של 'שלווה' היו שם בכל יום כל היום כדי לנסות ולהקל, להעסיק את הילדים אבל אין כמו 'שלווה'. זה מה שהם צעקו חמישה שבועות וברוך ה' זה חזר".

הרב סמואלס מספר כיצד פעלו מתנדבי ארגונו בימי הקורונה דרך האמצעים הטכנולוגיים השונים כדוגמת ה'זום' והטלפונים החכמים. על הקושי שעימו מתמודד הארגון מספר הרב סמואלס ומציין כי במציאות הנוכחית אין את האופק שהיה לארגון לפני ארבעה חודשים, "היום אנחנו מתמודדים עם החזקת הקיים ולכן יצאנו בקריאה לציבור הרחב", אומר הרב סמואלס המציין את הקריסה החמורה שהתחוללה בעולם התרומות:

"הפילנתרופיה השתנתה לחלוטין. אנשים טובים ביותר מתקשים ביותר. יש להם קשיים בעסקים ומקורות הכספים שהיו לנו הפסיקו בתקופה קצרה מאור, ואין לנו שום הבטחה ואופק מתי זה יחזור. החלטנו לפנות לציבור הרחב ולבקש כל סכום שמצטרף להבדל עצום ביכולת שלנו להרחיב את הפעילויות ולעזור ליותר ויותר ילדים".

המבצע אליו יוצא ארגון 'שלווה' הוא מבצע הכפלה. הרב סמואלס מספר על אחד התורמים שהתרגש מהמבצע והודיע כי יכפיל כל סכום שייתרם על ידי הציבור הרחב.

"אין יום שאני מגיע ולא מתרגש מחדש ומופתע לחלוטין מגודל העשייה פה, מהשמחה שיש לילדים. הצער היה עצום להיות פה בזמן שלא היו כאן ילדים ולא היו קולות של שמחה בתוך כל המבנה. היום השמחה חזרה ולי אישית זה מביא שמחה אדירה לראות את הילדים ולדעת מה זה אומר להורים ולאחים שאליהם שמחת החיים חזרה. אנחנו עוזרים לאלפים כולל בני המשפחה שהם חלק מכל העשייה הזו".

לאתר המבצע של שלווה לחצו כאן!