תהילה פרידמן
תהילה פרידמןצילום: חזקי ברוך

בשל חקיקת "החוק הנורווגי" עולה כוחן של הנשים הדתיות בכנסת ישראל. ארבע נשים מהציבור הדתי לאומי יכהנו כחברות כנסת.

ארבע הנשים כולן חברות כנסת כיום מטעם מפלגת כחול לבן ובכך הופכת מפלגה זו למפלגה עם הייצוג הנשי-דתי הכי גדול בכנסת.

תהילה פרידמן, ילידת שנת 76 ותושבת ירושלים, נשואה ואם לחמישה. היא פעילה פמיניסטית דתית, בעלת תואר שני בהצטיינות במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. כיהנה בעבר כיו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה.

באמצע שנת 2018 הודיעה על הצטרפותה למפלגת יש עתיד ובכך פרשה מתפקידה בתנועת נאמני תו"ע אותו מילאה כשמונה שנים. עם הודעתו של ח"כ יאיר לפיד על סירובו להצטרף לממשלת האחדות, פרשה פרידמן ממפלגתו והצטרפה לכחול לבן.

מיכל קוטלר-וונש, בת 49 ותושבת רעננה, נשואה ואם לארבעה. בהשכלתה היא עורכת דין מומחית למשפט בין-לאומי ופובליציסטית. קוטלר-וונש חברה בצוות המשפטי המסייע למשפחת גולדין בהליך המשפטי להשבת בנם מידי חמאס.

היא הייתה חברת הוועד המנהל בעמותת צו פיוס, עמותה זוכת פרס ירושלים שמטרתה ליצור חיבור בין דתיים לחילונים והצטרפה למפלגת תל"מ עם הקמתה בשנת 2019. לכנסת תיכנס מטעם סיעת כחול לבן.

הילה שי וזאן, בת 40 ותושבת מודיעין, נשואה ואם לארבעה. היא עבדה כעיתונאית ואשת תקשורת, ייסדה את תנועת שווים שונים, תנועה לשוויון הזדמנויות לנשים ולגברים. שי וזאן ניהלה את מטה הבחירות של נפתלי בנט בשנת 2012 בזמן התמודד לראשות מפלגת הבית היהודי. היא הצטרפה למפלגת חוסן לישראל והוצבה בסוף העשירייה השלישית לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש.

עינב קאבלה, תושבת תל אביב, נשואה ואם לבת. בהשכלתה עורכת דין המחזיקה בתואר שני במשפטים ומומחית בתחום יחסי עבודה ופנסיה. עבדה בעבר במשרדו של עו"ד אבי ניסנקורן, שר המשפטים.

קבאלה שימשה כמנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ובנוסף מונתה בהמשך לראש מטה יו"ר ההסתדרות. היא הצטרפה למפלגת חוסן לישראל ושובצה לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש בסוף העשירייה השלישית במפלגת כחול לבן.