אביו של הלוחם שנפל: תביאו ילדיםרועי חדי

המועצה האזורית שומרון חנכה אמש חורשה וגן שעשועים ביישוב מבוא דותן לזכרו של החייל עמית בן יגאל שנהרג בהתקלות עם מחבלים בכפר יעבד לפני כחודש וחצי.

למעמד חנוכת החורשה הגיעה משפחתו של בן יגאל, ראש המועצה יוסי דגן, איתן גורמן יו"ר הישוב מבוא דותן ומח"ט מנשה אל"מ יאיר פלאי.

במהלך הטקס העניקה תושבת הישוב, הציירת צילה לביא שלום, ציור של עמית להוריו. בן יגאל נפל בזמן שפעל יחד עם יחידתו ללכוד חוליות מחבלים שהשליכו אבנים ובקבוקי תבערה על תושבי מבוא דותן וחרמש בזמן שהיו בדרכם לביתם.

יוסי דגן הסביר את ההחלטה להקמת החורשה לזכר עמית: "עמית הגן בגופו על תושבי מדינת ישראל ועל תושבי השומרון, בני הבליעל שרצחו אותו רצו להרוס ולגדוע ואנחנו נמשיך כל הזמן להתקדם ולנטוע. הוריו של עמית סיפרו לי כי אהב טבע וילדים, היום הנצחנו אותו בשתי אהבותיו- חורשה וגן משחקים לילדים. החורשה שהוקמה היום מסמלת את כל הטוב שיש בעם ישראל ובעמית שפניהם לבנייה ועשיית טוב ולא להרס ודם".

ברוך אביו של עמית אמר במעמד חנוכת החורשה כי הוא מתרגש מאוד והודה לתושבי המועצה ולראש המועצה: "אדוני ראש המועצה תסתכל על העמק פה מתחתינו, איפה שעסוקים בלעקור, פה נוטעים. שם מקדשים את המוות פה מקדשים את החיים. זה ההבדל בינינו לבינם. מבחינתנו כל מי שגר כאן ובכלל לא משנה איפה בארץ ישראל, זו זכותנו ההיסטורית אין לנו מקום אחר חוץ מארץ ישראל".

אביו של החייל אמר עוד כי "כשאני שומע את הקול של הילדים את הצחוק שלהם זה הכי חשוב, כאן יש חיים, תביאו ילדים. אל תעשו את הטעות שלי שיש לי רק ילד אחד. המחיר שאני עדיין משלם ואשלם אותו עד סוף ימיי, הוא תשלום גדול מאוד, וחשוב שיהיה פה ילדים וחיי קהילה ותרבות, וחינוך. זה הדבר. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם שהגיע לכאן להשתתף איתנו".

נאוה רביבו אמו של עמית ז"ל אמרה כי היא החליטה להנציח את עמית בכול הכוח, "אני רוצה להנחיל את המורשת של ארץ ישראל של עמית הבן הבכור היקר שלי. אני שמחה שיש גן שעשועים ששומעים את הרעש התמים והמתוק של הילדים, הדור הבא של מדינת ישראל, זה מרגש. לי כאמא וכגננת יש משימה חדשה שהעולם מייעד לי וזה להנחיל בכל הכוח את המורשת של עמית, הילד שלי. אני מודה לכם על הדבר הזה. מה שמעניין אותי כרגע זה החיים, הפנים, כל התמונות של עמית זה עם הפנים קדימה ואין לנו מצב להסתכל לאחור".