ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץצילום: קובי ריכטר/TPS

הצעת החוק שהגיש יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ תונח על שולחן ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב והיא מבקשת לאסור על טיפולי המרה לבנות ובני הקהילה הלהט"בית.

"מטפל" שיעבור על החוק על פי ההצעה צפוי לסנקציות בצורת שלילת רשיון טיפול, קנס ומאסר.

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי "טיפולי המרה זה רצח. - רצח של הנפש, והרבה פעמים גם של הגוף. אלה 'טיפולים' שמובילים לפגיעה עצמית עד כדי אובדנות. מהות 'הטיפול' היא התעללות נפשית ופיזית בבני נוער. התעללות שהורגת, שלוקחת חיים של בני ובנות הקהילה שלנו, שכל חטאם שהם להט"בים. שהם מי שהם.

על פי כל גורמי המקצוע. 'הטיפול' הזה לא עובד, והוא גם לא צריך לעבוד. אבל נערה או נער שעברו הליך כזה נשארים עם נזק נפשי ולעיתים קרובות מפתחים נטיות אובדנות. החוק הזה נועד להציל חיים והוא בגדר פיקוח נפש", אמר.

"חובתנו לאתר את העוסקים בהתעללות הזו, לשלול את רישיונם לטפל באנשים וגם ולהעמידם לדין פלילי. בדיוק כמו כל רוצח או כל אדם שהביא למותו של אדם אחר.

אני פונה גם לגנץ, ניסנקורן, שמולי, אוחנה, זמיר וכל מי שרואה עצמו חלק מהמאבק בלהט"בופוביה וגם עשה על זה קמפיין בחירות: זו החובה החוקית ומוסרית של שלנו להציל את הקורבנות הבאים של טיפולי ההמרה. זו גם הזדמנות להוציא אמירה של הכנסת והממשלה - לא משנה אם אתה סטרייט, הומו, לסבית או טרנס, אנחנו לא רוצים לשנות אתכם. אתם יפים וטובים ושלמים בדיוק כפי שאתם".