קיסריה
קיסריהPhoto by Doron Horowitz/Flash90

תבקש תבקש | אריאל כהן | חדשיר

במשך כעשור כמעט נהנה אריאל כהן מאור הזרקורים, הוא הופיע בעשרות מדינות ברחבי העולם, שר בשבע שפות, צץ ועלה בכל מדיה אפשרית וליווה על הבמות הכי גדולות את משה פרץ ואת בעז מעודה, באירוויזיון, בהיכלי תרבות ובקיסריה.

ועדיין, תמיד היה אריאל ברקע, מהצד, מאחור, מופע פותח ומקהלת ליווי. מלבד פיק קטן לפני כחמש שנים, אז יצא עם חדשיר ראשון, 'רגעים עולים ויורדים' וזכה ל'רגעים עולים' במצעד רשת ג' וברדיו, כמעט כל חייו המוזיקליים נח כהן על גלי הרגעים הרגועים, מחכה להגיע לאי משלו, עם הכרה משלו.

בינתיים התחזק כהן, עבר ללמוד בישיבה לבעלי תשובה בירושלים והניח את העיסוק המוזיקלי בקרן זווית. לפני מספר שבועות, בעיצומם של ימי הקורונה ההזויים, נזכר כהן בשיר שהקליט בשנת אלפיים ושמונה עשרה, שיר שמספר על עולם שמסתגר בבתים, רחובות ריקים, ניבא ולא ידע מה ניבא. כהן החליט לגאול את השיר ממגירתו וכך הגיע לעולם 'תבקש תבקש'.

החדשיר הרגיש והיפהפה הוא הזדמנות לעולם להכיר את כהן. הזמיר מירושלים, הוא אחד האנשים עם הקול הנקי והמדויק ביותר באזור, המילים הכנות, המוזיקה הנהדרת ומארג הקולות הוולט-דיסנאי שבסוף השיר, כולם ראויים, כולם אהובים, כולם ברורים.

ילד הייתי | יונתן שחר | אלבום

כמעט ושכחנו מה זה אמנים שמוציאים אלבום, לא קליפ, לא סינגל, אלבום. וכשמדובר ביוצר מקורי, שאחראי הן על המילים, הן על הלחנים והן על הביצועים, רק על ההתמדה וההשקעה מגיע ליונתן שחר, חסיד ברסלב ואמן מוכשר, שאפו.

החדשיר האחרון של שחר מאלבום הבכורה, 'ילד הייתי', מן גרסה מוזיקלית למשפט 'נער הייתי גם זקנתי', הוא מעורר מחשבה, הוא מרגש, אבל הוא בהחלט לא פסגת היופי של האלבום המלא, 'כל מה שאתה'. די להאזנה רופפת לשירים כמו 'בורח' המדהים, גרסת הכיסוי לרב קרליבך, 'רוח', מעוררת ההשראה או אפילו שיר הנושא, 'כל מה שאתה', על מנת לאמוד בצורה הוגנת את גיוון קשת היצירה ויופייה של שחר.

השירה המחוספסת מול הליריקה הרכה, הסלסולים העדינים ומנגד עיבודי הרוק הכבדים, יונתן שחר מגלה ב'כל מה שאתה' שהיופי מגיע בניגודים: