איש הווקף ובקבוק הזכוכיתמיכאל מילר

אישה שעלתה היום (חמישי) להר הבית כשהיא נושאת עמה בקבוק מים מזכוכית גילתה שהדבר עלול להיחשב כפרובוקציה.

במהלך סיורה על הר הבית ניגש איש הוואקף הירדני למשטרת ישראל וביקש להחרים את בקבוק המים בטענה כי זהו בקבוק המכיל אלכוהול.

לבסוף הוחרם בקבוק הזכוכית אותו נשאה היהודייה, על אף שהכיל בתוכו מים בלבד, זאת שמא הדבר יחשב כפרובוקציה.

תום ניסני יו"ר תנועת "סטודנטים למען הר הבית" אמר: "הדרך לאיסור הנשימה בהר הבית ללא אישור מהווקף הירדני קצרה מאוד. מזמן איבדנו את הריבונות בהר, והנורמליות נעלמה יחד איתה".

ניסני הוסיף, "מי יעשה סדר בהר הבית? הסוגיה מונחת לפתחו של השר לביטחון פנים החדש, אמיר אוחנה, כי בקרב קציני משטרת ישראל נראה שהמצב רק מידרדר".

העיתונאי ארנון סגל, חבר 'הקרן למורשת הר הבית' אמר: "זאת התנהלות שערורייתית ועבריינית של משטרת ישראל, שהיא הגוף שאמור לשמור על החוק. במקום לאכוף את החוקים בהר הבית החוקים לא נאכפים, ונאכפים כל מיני חוקים שלא כתובים.

לדבריו, "פעם זה הנקה ופעם זה שתייה מברזיות, פעם זה סטייה מהקבוצה. צריך לנחש מהי מערכת הכללים המשטרתית. כדאי שמדינת ישראל תשמור על החוק בהר הבית ולא תפר את החוקים של עצמה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ''במסגרת ביקורים המתקיימים כסדרם בשטח הר הבית, פועלת המשטרה בהתאם לכללי הביקור הנהוגים במקום. היום במהלך אחד הביקורים בשטח הר הבית, נראתה אחת המבקרות בהר כאשר היא מחזיקה בקבוק שעורר את חשדם של השוטרים, הבקבוק נבדק והיא שוחררה לדרכה. משטרת ישראל פועלת ותמשיך לפעול על מנת לאפשר לכל אדם לבקר בשטח הר הבית, ללא הבדל דת, מין או לאום, הכל תוך הקפדה על הכללים הנהוגים במקומות הקדושים, שמירה על הסדר הציבורי ועל ביטחון המתפללים והמבקרים בהר הבית''.

התמונה שהפיצה דוברות המשטרה:

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה