טבריה
טבריהצילום: משה שי, פלאש 90

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקצות למעלה מ-50 מיליון ש"ח לעידוד התיירות בעיר טבריה.

בפתח ישיבת הממשלה ציין נתניהו, "אנחנו נקצה היום למעלה מחמישים מיליון שקלים לפיתוח וקידום התיירות בטבריה. זאת תוכנית שכוללת מענקים לעסקים קטנים, בניית תוכנית מקיפה לפיתוח התיירות, מתן תמריצים לשיפור בתי מלון ותקציב לפיתוח העיר. אני מקווה שבכך נצעיד את טבריה קדימה ונעודד בה גם את הכלכלה וגם את התיירות".

את התכנית הוביל משרד ראש הממשלה בשיתוף משרד הפנים, משרד התיירות, משרד הכלכלה והתעשייה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל והיא כוללת את הצעדים הבאים:

1. מענקים מיוחדים לעידוד הקמה והרחבה של בתי מלון וכן להסבת מבנים לבתי מלון - 20 מיליון ש"ח.

מטרתם של המענקים המנהליים היא לעודד יזמים לבנות בתי מלון חדשים בעיר, או לחילופין לבצע הסבה של מבנים קיימים לבתי מלון. הקמתם של בתי מלון חדשים בעיר תוביל לשיפור המוצר התיירותי ולגיוונו בכל האזור, לרבות כניסה של מלונות קונספט, מלונות מטיילים, מלונאות עממית והוסטלים, וכן תעודד פיתוח אטרקציות וכניסה של רשתות ארציות ובינלאומיות. הפרוייקטים יקדמו תחרות בענף התיירות בעיר, שתעודד את שיפור השירותים, השקעה בתחזוקה איכותית יותר ושידרוג החדרים.

2. סיוע בגיבוש תכנית אב לתיירות לפיתוח העיר טבריה.

משרד התיירות ייסע לעיריית טבריה לגבש תכנית אב תיירותית במימון של 90% משעות הייעוץ המקצועיות במגוון תחומים - שיווקי, כלכלי, סטטורי וכדומה.

3. שיקום, שדרוג והתאמת מיזם ה"טיבריום" (מופע מים בכינרת) לשנת 2020 – 5 מיליון ש"ח.

4. פעולות לשיפור פני העיר, לרבות שדרוג תשתיות, ניקיון ותחזוקה באזורי התיירות בעיר. סה"כ – 6 מיליון ש"ח.

5. הקמת יחידת תיירות עירונית שתפעל לעריכת אירועי תרבות ייחודיים, מיתוג ושיווק העיר ותנהל באופן שוטף את מכלול המוצר התיירותי בעיר טבריה. סה"כ – 15 מיליון ש"ח.

יחידה זו תעסוק בין היתר בהפקה, בקידום ובשיווק אירועים רבי-משתתפים ובהליכי שיווק, מיתוג עירוני ופרסום. אירועים הם אמצעי באמצעותו ניתן למשוך קהל תיירים גדול לעיר ולסייע במיתוגה החיובי של העיר.

6. סיוע לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו ממשבר הקורונה. סה"כ – 1.9 מיליון ש"ח.

העסקים הקטנים והבינוניים, כמו גם כלל המגזר העסקי, נפגעו מהתפרצות נגיף הקורונה. אולם, כאשר מדובר בעיר תיירותית כטבריה, מידת הפגיעה היא רבה יותר ויש צורך לתמוך בעסקים רבים יותר ובאופן מעמיק יותר. על כן, יוקצה תקציב ייעודי לתגבור פעולתה הכללית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בסיוע לעסקים אלו.

יו"ר הועדה הממונה לעיר טבריה שמעון (מוני) מעתוק בירך על ההחלטה ואמר: "לאחר מאמצים רבים ובסיוע של שר הפנים ושר התיירות הצלחנו להביא אל שולחן הממשלה את הצורך המיידי בסיוע ממשלתי משמעותי לעיר טבריה כעיר תיירות מובילה ומרכזית עבור תיירים ומטיילים רבים מהארץ ומהעולם. מדובר בבשורה משמעותית לעיר בתקופה מאתגרת זו. לצערי החלטה זו אינה נותנת מענה ישיר לעסקי התיירות עצמם והממשלה נדרשת לתת לכך מענה באופן מיידי. כמו כן בעתיד הקרוב ולאחר אישור תקציב המדינה תדרש הממשלה לקדם תכנית רחבה יותר מעבר לנושאי התיירות ומשותפת לכלל משרדי הממשלה".