תא"ל (מיל') הראל כנפו עם יוסי דגן במרפסת של המדינה בשומרון
תא"ל (מיל') הראל כנפו עם יוסי דגן במרפסת של המדינה בשומרוןצילום: יוני קמפינסקי

תא"ל במיל' הראל כנפו, לשעבר מח"ט שומרון ומפקד ביסל"ח, השתתף הבוקר (ראשון) בסיור פורום "הביטחוניסטים" בשומרון לקראת החלת הריבונות, ונתן למשתתפים סקירה ב"מרפסת של המדינה".

"איו"ש יכולה להיות עזה על סטרואידים. תסתכלו על הגודל - אזור פי 15 מעזה, מתווה הקרקע הוא לא שונה מלבנון", הסביר.

לדבריו, "ארגון סורר, או אדם סורר בארגון סורר - מחליט לירות משהו לעבר ישראל, הם חולשים על כביש 6, על מסדרון האנרגיה של מדינת ישראל. בטיל אחד הם יכולים להוריד את כל קוי המתח של חצי מדינת ישראל. מפעל אינטל בקריית גת, נמצא בטווח פצצת מרגמה אחת במרחק 4 ק"מ שיכולה לגמור את כל ההשקעות במדינת ישראל".

"תזכרו איזה תיירות הייתה בסיני, מטוס אחד סובייטי נפל, ושנתיים לא הייתה שם תיירות", הסביר כנפו את חומרת האיום הביטחוני על נתב"ג, "בן אדם קטן עם אמצעי פשוט יכול להפריע לכל מדינת ישראל. אנשי הביטחון שרואים את זה ושותקים - עוצמים עיניים".

"בעזה הם עשו את אותו דבר", תקף כנפו, "כשהגיעה ההתנתקות הם אמרו 'מפחידים אתכם'. הם טעו פעם אחרי פעם בהערכות שלהם. תחשבו על חמאס שיושב פה בשטח, ואיראן מזרימה אליו את כל הנשק והתחמושת הנדרשת. המדינה הירדנית תפסיק להיות מדינה ירדנית, כפי שסוריה הפסיקה להיות סוריה - מדינה שבויה על ידי רוסיה, איראן וחיזבאללה - ותיווצר כאן שרשרת חדשה של טרור מול מרכז מדינת ישראל".