יוסי דגן לפורום "הביטחוניסטים": תעזרו לנו עם המפות

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ארח היום (ראשון) את חברי פורום "הביטחוניסטים" בשומרון, וסקר בפניהם את המצב לנוכח ההכנות ליישום תכנית הריבונות.

"כולנו רוצים ריבונות", הדגיש דגן, "הריבונות היא דבר חשוב ותיקון עוול גדול שלנו כעם גם כלפי ארץ ישראל, וגם תיקון עוול כלפי התושבים הישראלים ביו"ש שהם סוג ג' תחת ממשל צבאי, 53 שנים מתוך 72 שנים שמדינת ישראל קיימת. אין ספק שזה דבר חשוב מאוד".

לדבריו, "פעלנו כדי שזה יקרה ואני שמח שאין בינינו מחלוקות. עכשיו זה הזמן לוודא שבתוך המפה מתוך הדבר העצום הזה של הריבונות, לא מכניסים לנו דברים שמסכנים את המדינה כמו ישובים מבודדים".

"הפיכת 19 ישובים למבודדים, עם פי שלושה תושבים משהיו בגוש קטיף זו סכנה ביטחונית כפי שראינו בחומש לאחר הסכם וואי, והקפאת בנייה בה היישובים יקמלו כי תושבים לא יגיעו", הסביר.

דגן הוסיף וציין, "אני כופר בהנחה שאנחנו זקוקים לאישור ממשל ארה"ב כדי להחיל את הריבונות. כשנשיא ארה"ב היה אובמה הסבירו לנו שאסור להתעמת אתו כי הוא עוין, עכשיו אומרים לנו שאסור להתעמת עם טראמפ כי הוא ידיד, ואני אומר את זה גם אם אני חושש מהתעמתות עם ארה"ב על אינטרסים שחשובים למדינה".

"אין זמן יותר מתאים להתעמת עם הממשל בארה"ב, מכיוון שטראמפ לא יפגע בישראל חצי שנה לפני בחירות בוודאי כשהוא מסתמך על הבייס האוונגליסטי אוהד ישראל", הסביר דגן, "צריך לעמוד בצורה תקיפה כולל מול ארה"ב על המפה. לוודא שבמפה יש את כל הישובים, אתרי התנ"ך ושהישובים לא מבודדים".

"אני קורא לכם, הביטחוניסטים, לסייע לנו להשפיע על המפות. זה הזמן. להשאיר 20,000 בני אדם פי 3 משהיו בגוש קטיף מבודדים בתוך מדינת טרור - זו התנתקות פי 3 בגודלה ממה שעשה שרון", קרא דגן.