רכבת
רכבתצילום: רכבת ישראל

סקר חדש של עמותת אור ירוק חושף כי רוב הציבור, 66%, בעד החזרתה של הרכבת לפעילות, אפילו חלקית.

רק 21% מהנשאלים טענו כי אין להחזיר את הרכבת לפעילות, 12% השיבו כי אינם יודעים. הסקר נועד לבחון את רמת הבטיחות הנתפסת של מספר כלי תחבורה עיקריים והעדפתם בקרב הציבור.

הציבור חושש מתאונות הדרכים יותר מקורונה

כאשר נשאלו ממה הם חוששים יותר, 37% מהנשאלים טענו כי הם חוששים מתאונות הדרכים. רק 26% מהציבור הביע חשש מהידבקות בקורונה ו-22% מהנשאלים טענו כי הם חוששים מאירועי טרור או מלחמה. 15% השיבו כי נושאים אחרים מטרידים אותם.

הציבור מאמין שרכבת היא כלי התחבורה הבטוח ביותר, האופנוע הכי פחות בטוח

הרכבת נתפסת על ידי הציבור ככלי התחבורה הבטוח ביותר. 87% מהנשאלים סבורים כי הרכבת היא כלי תחבורה בטוח או בטוח מאוד. 75% מהציבור מאמין כי האוטובוס והרכב הפרטי הם כלי תחבורה בטוחים או בטוחים מאוד. מנגד, 85% מהציבור תופס את האופנוע ככלי תחבורה לא בטוח ו-78% מהציבור מעריך שאופניים חשמליים הם כלי תחבורה לא בטוח.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסקר מראה כי הציבור חושש מתאונות הדרכים במידה הגבוהה ביותר, אפילו יותר מהקורונה. התוצאות החדות הללו מחייבות את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים תוך כדי קידום והשקעה בתחבורה הציבורית. שיפור מערך הסעת ההמונים בכלל והרכבת בפרט, יתרום באופן משמעותי לבטיחות בדרכים ולמעשה יהווה שובר שיוויון בצמצום תאונות הדרכים. ככל שהמדינה תקדם את התחבורה הציבורית נוכל להפחית את עומסי התנועה, לצמצם את הנזקים מזיהום האוויר וגם לחסוך צער וכאב ממשפחות רבות".

המחקר בוצע במהלך חודש יוני 2020 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 507 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 416 יהודים 91 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.