חיסון
חיסוןצילום: ISTOCK

האם חיסון הניתן לילדים עשוי להועיל גם נגד נגיף הקורונה? צוות מומחים רפואיים בארה"ב טוען כי יש אפשרות ש"החיסון המשולש" הניתן לילדים בגיל צעיר מאוד כנגד חזרת, חצבת ואדמת, עשוי לסייע גם במאבק בקורונה ולפחות להפחית בצורה ניכרת את התסמינים הקשים של המחלה.

לדבריהם, החיסון המשולש הוכיח כי הוא מגן לא רק מפני שלוש המחלות עבורן הוא ניתן, אלא מחזק את המערכת החיסונית ומגן על ילדים מפני זיהומים רבים נוספים ובהם וירוסים נוספים.

החיסון המשולש משתמש בגרסה מוחלשת של נגיפי החצבת, חזרת ואדמת על מנת לעודד את הגוף לייצר חיסון טבעי כנגד הנגיפים האלו, אך לדברי החוקרים הגוף מפתח תגובה חיסונית נרחבת הרבה יותר המגנה עליו מפני וירוסים נוספים.

"יש עדויות גוברות לכך שחיסונים חיים מספקים הגנה מפני זיהומים קטלניים שאינם קשורים לפתוגן המטרה של החיסון על ידי אימון של תאים מולדים לתגובות משופרות כנגד זיהומים אחרים. ניסוי קליני בחיסון המשולש באוכלוסיות בסיכון גבוה עשוי לספק אמצעים למניעה תוך כדי 'סיכון נמוך - שכר גבוה' בהצלת חיים במהלך מגיפת הקורונה חסרת התקדים הזו", כתבו החוקרים, בהם פול פידל מאוניברסיטת לואיזיאנה סטייט ומאירי נובר מאוניברסיטת טוליין בלואיזיאנה.

הם הוסיפו עוד כי "אין שום סיכון רציני במתן החיסון לרוב האנשים, והגישה עשויה להיות יעילה במיוחד להגנה על עובדי שירותי הבריאות. גם אם אנחנו טועים, לפחות לאנשים יהיה נוגדנים חדשים לחצבת, חזרת ואדמת. אין בכך שום נזק".