מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי משוחח הערב (ראשון) עם עיתונאים בעקבות העלייה במספר חולי הקורונה בישראל.

''אנחנו מבצעים כ-15 אלף בדיקות ביום ואחוז החיובים הולך ועולה", סיפר לוי. ''אנחנו עוברים את ה-2 אחוז חיובים בבדיקות. שיעור ההדבקה גדל. אנחנו רואים יותר מאומתים צעירים מאשר בתקופה הקודמת. המאומתים מפוזרים ביותר מ-50 ישובים. התחלואה היא תחלואה קהילתית וזה מאתגר''.

''רק מאז יום א' האחרון נדבקו בקורונה מעל 1,700 איש. אנחנו רואים יותר חולים מאומתים צעירים מאשר שראינו בחודשים האחרונים", אמר המנכ''ל.

"אין תחליף למסכה, שמירת מרחק והיגיינה. חייבים להגביר את האכיפה ולבצע בדיקות על פי מדיניות מקצועית ברורה. אתמול הוריתי על פתיחת שלוש מחלקות קורונה נוספות. כל הדברים הללו נעשים תוך הערכות מצב תדירות. ראש הממשלה מעורב מאוד ונותן דעתו והנחייתו".

פרופ' חזי לוי סיפר כי "מדינת ישראל צוינה כאחת מ-8 המדינות שטיפלו הכי טוב בקורונה. אנחנו מקיימים למידה וחשיבה מדי יום. אני לא יכול לומר שאנחנו שבעי רצון מהנתונים, אבל אנחנו בהחלט מנתחים אותם".

"אנחנו חיים עם המחלה ויכולים לה, אבל חייבים לפעול במשנה זהירות ולהקפיד על ההנחיות. זה מה שישמור עלינו מפני סגר. צפוי זמן רב עד שיפותחו חיסונים ותרופות מתאימות. אסור שיקרו אירועים שבהם אנשים אומרים 'אין קורונה' ונדבקים אחד לשני".

לשאלת ערוץ 7 האם הציבור לא מקבל מסר כפול כאשר מצד אחד המשק פתוח ומצד שני יש אכיפה והתחלואה עולה, השיב פרופ' לוי כי "הציבור עייף מהסגר וחי בתחושה שהקורונה מאחורינו ואני קורא לציבור ובלי איומים - המחלה עוד כאן.

"בואו נשמור על ההוראות ואם זה לא יעזור נצטרך לפעול ולאכוף. הפה שהתיר הוא הפה שיאסור. אני לא קורא לסגר אבל יש לעשות הכל כדי למצב את המצב ולשטח את העקומה. אני לא רוצה לחזור למצב שבו לא ראיתי את נכדיי", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות.