אקדח
אקדחצילום: ISTOCK

חאתם אבו קויידר, מנהל בית ספר בפזורה הבדואית אשר נורה שבעה כדורים בגופו, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד על ניסיון החיסול ועל טיפולה של המשטרה.

"זה מדאיג אותי, אני לא רוצה שהמשפחה שלי תהפוך למשפחה שתתחיל לחפש נקמות דם, אנחנו רוצים לסמוך על מערכת המשפט ועל המשטרה, אבל היא צריכה לעשות יותר", שיתף בכאב, "נורתי שבע כדורים, כדור אחד נשאר לי בחזה, אומרים לי שיש לי מזל גדול שניצלתי בנס".

על המקרה סיפר: "ניהלתי את אחד מבתי הספר היוקרתיים במגזר הבדואים, ייצגנו את המדינה בשלושה כנסים בין לאומיים. המצב לא נעים בפזורה הבדואית בנינו בית ספר לתפארת מדינת ישראל, הגיע מנהל מחוז עם מוטיבציה, הוא לקח על עצמו שיהיה תיכון באזור, שנבנה ליד בית הספר. נבחרה מנהלת, אחד המועמדים לא קיבל את זה שהיא נבחרה, ושלח לכאורה את האנשים שלו.

''משרד החינוך דאג להביא מנהלת חלופית, והתפקיד שלי היה ללוות אותה. זה לא מצא חן בעיני האדם שרצה להיות מנהל, הוא רצה להיות שיח' דרך החינוך של הילדים. כל הזמן התרעתי, הגשתי תלונות במשטרה, חמש פעמים התלונות מסגרו, עד שבאו וירו עליי. אני הייתי מאוים דרגה חמש, במשך שלושה חודשים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ''בתקופה האחרונה הוגשו במשטרה תלונות הדדיות בין הפלגים השונים באזור על רקע סכסוך מתמשך סביב איוש משרת ניהול בית הספר. מיד עם קבלת התלונות, המשטרה פתחה בחקירות וביצעה את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת, זאת למרות קשיים רבים ושיתוף פעולה מוגבל.

''מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי אנו רואים בחומרה אירועי אלימות וירי באשר הם, ונבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות גם בנוגע למקרה הירי שארע הלילה בממלא מקום מנהל בית הספר, הכל במטרה למצות את הדין עם המעורבים'', לשון התגובה.